Zameldowanie na pobyt stały target="xml" content="namespace prefix = o ns = \"urn:schemas-microsoft-com:office:office\" /">
Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania.
Wymagane dokumenty:
· dowód osobisty , a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości
· osoba niepełnoletnia nie posiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia
· osoby podlegające powszechnemu obowiązkowi obrony przedstawiają książeczkę wojskową
· zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego
· wypełniony i podpisany formularz „ zgłoszenie pobytu stałego” (druk Pu-E-1)
Procedura:
Osoba obowiązana do zameldowania się na pobyt stały zgłasza wymagane do zameldowania dane organowi gminy właściwemu ze względu na nowe miejsce jej pobytu stałego, wypełnia i składa druk „ zgłoszenia pobytu stałego „ oraz zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego pobytu stałego. (druk Pu-E-1)
Wynajmujący, najemca, osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciel lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub pobyt czasowy ponad 2 miesiące na druku zgłoszenia pobytu.
Wzór formularza: „ Zgłoszenie pobytu stałego” stanowi załącznik Nr 1. do pobrania na dole strony w formie pliku.
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymują potwierdzenie zameldowania ważne przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia
Zameldowanie noworodka na pobyt stały dokonuje się z urzędu
Zameldowanie noworodka na pobyt stały urodzonego za granicą dokonuje się na druku Pu-E-1.
Zameldowania osoby niepełnoletniej na pobyt stały dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Termin załatwienia:
w tym samym dniu
Miejsce załatwienia:
pokój Nr 6 ( parter ) tel. (041) 3855135 wew. 129
Opłaty:
Bez opłat