Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz

Ikona statystyk

2007-03-12
Ikona statystyk

Decyzje

 

Organ gminy  prowadzący ewidencję ludności jest obowiązany na podstawie zgłoszenia dokonać zameldowania lub wymeldowania przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu, jak również zdarzeń objętych obowiązkiem meldunkowym.

Jeżeli zgłoszone dane budzą wątpliwości, o dokonaniu zameldowania lub wymeldowania rozstrzyga właściwy organ gminy. Organ wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania i zameldowania.

1. Wymagane dokumenty:

Gdy osoba nie wymeldowała się dobrowolnie z pobytu stałego:

- wniosek o wymeldowanie osoby na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i dowodów osobistych złożony przez właściciela lub najemcę lokalu.

Gdy złożone przez osobą dane do zameldowania budzą wątpliwości:

- wniosek o zameldowanie na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych złożnony przez osobę zainteresowaną oraz wypełnione zgłoszenie Pu-E-1 pobytu stałego.

Gdy osoba w chwili zameldowania wprowadziła w błąd organ co do zawartych danych. 

- wniosek o uchylenie czynności materialno-technicznej jaką jest zameldowanie złożone przez osobę zainteresowaną. Podstawa prawnaprawna art. 47 ust. 2 ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

Gdy osoba nie wymeldowała się dobrowolnie z pobytu czasowego ponad 3 miesiące.

- wniosek o wymeldowanie z pobytu czasowego ponad 3 miesiące złożony przez osobę zainteresowaną

2. Procedura

Wniosek o :

- zameldowanie na pobyt stały

- wymeldowanie z pobytu stałego

- wymeldowanie z pobytu czasowego

Składa się w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy. Do wniosku należy dołączyć:

- druk Pu-E-1 przy ubieganiu się o zameldowanie na pobyt stały

-dokument potwierdzający prawo dysponowania lokalem przy ubieganiu się o wymeldowanie z pobytu stałego lub pobytu czasowego ponad 3 miesiące.

3. Termin załatwienia

W ciągu jednego miesiąca , a w sprawach szczególnie skomplikowanych dwa miesiące od daty wpływu wniosku do Urzędu.

4. Opłaty

Bez opłat

5. Odwołanie

Organem odwoławczym od orzeczeń administracyjnych wydanych przez organ gminy na podstawie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych jest Wojewoda za pośrednictwem Burmistrza wniesione w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz
Informację wytworzył:
Urząd Miasta i Gminy w Małogoszczu
Informację wprowadził:
Andrzej Turek
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2007-03-12
Data ostatniej zmiany:
2007-03-15
 
 

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-26 15:19:29, zmian dokonał(a): Bartosz Barański

WCAG 2.0 (Level AA)