Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości
Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości
Zatwierdzenie podziału nieruchomości objętej ustawą o gospodarce nieruchomościami
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:
Wniosek o podział nieruchomości z podaniem celu podziału do którego należy dołączyć:
- Opinię w formie postanowienia (z wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami),
- Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (odpis z Księgi Wieczystej-wydruk elektroniczny, umowa w formie aktu notarialnego, postanowienie stwierdzające nabycie spadku),
- Uproszczony wypis z rejestru gruntów,
- Rzut poszczególnych kondygnacji budynku (przy podziale budynku),
- Protokół przyjęcia granic nieruchomości,
- Wykaz zmian gruntowych,
- Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
- Mapę z projektem podziału nieruchomości – 3 egzemplarze
- W przypadku podziału nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział tej nieruchomości,
- Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Powyższe dokumenty, powinny być przyjęte do ewidencji materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjne i Kartograficznej w Jędrzejowie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344 ),
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004 r., Nr 268, poz. 2663),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.).
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku, a w sprawach skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Miejsce załatwienia sprawy:
Pokój nr 24, I piętro, (tel. 41/ 38 60 118)
Opłaty skarbowe:
- Wolne od opłaty skarbowej - nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)
- Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy
oraz część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
(Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.) w wysokości 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej – art. 7).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji w sprawie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Małogoszcz , w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Informacje dodatkowe:
- Ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stanowi podstawę do dokonania wpisów w księdze wieczystej oraz w katastrze nieruchomości.
- Podziału nieruchomości dokonuje się na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny.
- Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych.
- W odniesieniu do nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków decyzję w sprawie podziału wydaje się po uzyskaniu pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział tej nieruchomości.
- W przypadku błędnie wypełnionego wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia.
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz
- Informację wytworzył:
- Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz
- Informację wprowadził:
- Bartosz Barański
- Data wytworzenia:
- 2003-07-17
- Data publikacji:
- 2003-07-17
- Data ostatniej zmiany:
- 2023-04-27