Dotyczy:
1. Sprzedaży nieruchomości na cele publiczne.
2.Sprzedaży nieruchomości na rzecz jej użytkownika wieczystego.
3.Sprzedaży nieruchomości na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.
4.Sprzedaży udziału w nieruchomości na rzecz pozostałych współwłaścicieli.
5.Darowizny nieruchomości oraz wnoszenia nieruchomości jako wkładu niepieniężnego do spółek.
Wymagane dokumenty:
1.Wniosek
2.Dokumenty potwierdzające możliwość nabycia nieruchomości w drodze bezprzetargowej
Podstawa prawna:
Dział II, rozdział 1 i rozdział 3, art.32 i 34 oraz rozdział 4, art.37 ust.2 i 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2023.344 t.j.).
Termin załatwienia sprawy:
Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie sprawy. Jednakże odpowiedź o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie 30 dni. Łączny termin postępowania wynosi ok. 6 miesięcy. Jest to okres potrzebny do skompletowania niezbędnych dokumentów do sprzedaży nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
Miejsce załatwienia sprawy:
Pokój Nr 24, I piętro , (tel./041/ 38 60 118
Opłata skarbowa:
Od wniosku nie pobiera się opłaty.
Tryb odwoławczy:
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem.