Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz

Ikona statystyk

Zarządzenie Nr 92/03 Burmistrza Miasta i Gminy w Małogoszczu z dnia 29 września 2003r.

Ikona statystyk
 

Zarządzenie Nr 92/03

Burmistrza Miasta i Gminy

w Małogoszczu

z dnia 29 września 2003 roku

w sprawie nadzoru w zakresie wydatkowania środków publicznych

Stosownie do art. 28 i 28a ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tj Dz.U. z 2003 Nr 15 poz. 148) zarządzam, co następuje:

§ 1

1.      Wydatki ze środków publicznych mogą być ponoszone na cele i w wysokości ustalonych w uchwale budżetowej.

2.      Wydatki ze środków publicznych powinny być dokonywane:

a)       w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów

b)       w sposób umożliwiający terminową realizację zadań

c)        w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań

§ 2

Dokonywanie wydatków zgodnie z §1 pkt 2 związanych z wyjazdami służbowymi:

a) pracowników UG – ocenia Burmistrz, a w razie jego nieobecności Z – ca Burmistrza,

b) radnych – ocenia Inspektor d/s kadr i szkoleń, a w razie jego nieobecności Inspektor d/s organizacji i obsługi Rady.

§ 3

1.Kierownicy referatów, a w przypadku samodzielnych stanowisk pracy wymienionych w § 7 pkt.6 zakładowego planu kont wstępnej oceny wydatków dokonuje Z-ca Burmistrza zgodnie z §1 pkt 2 na bieżącą działalność w zakresie wydatków na:

a) zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych oraz konserwację sprzętu,

b) naprawy samochodu i sprzętu przy jednorazowych wydatkach nie przekraczających kwoty 1.000 zł.

2.Dla dokonania prawidłowej oceny wydatków kierownicy referatów oraz z-ca Burmistrza gminy:

a)     zbiera potrzebne informacje dotyczące kosztów zamierzonych działań i stopnia ich użyteczności,

b)     na podstawie zebranych informacji, określa alternatywne linie działania,

c)      wybiera rozwiązanie pozwalające na zminimalizowanie potrzebnych wydatków przy maksymalizacji efektów, uwzględniając jakość produktów i usług wymaganą dla realizacji celów jednostki.

1.      Przy wydatkach przekraczających jednorazowo kwotę 2.500 zł dokonuje oceny wydatków, o której mowa w pkt. 2, w formie pisemnej.

§ 4

1.      Wstępnej oceny pozostałych wydatków zgodnie z § 1 pkt 2 dokonuje Skarbnik Miasta i Gminy a w czasie jego nieobecności Z – ca Skarbnika, z tym że:

a)     w zakresie wydatków dotyczących usług remontowych wykonywanych w budynkach i obiektach zajmowanych przez Urząd Miasta i Gminy, propozycji oceny wydatków przedstawia Inspektor d/s inwestycji,

b)     w zakresie wydatków dotyczących usług remontowych w budynkach i obiektach stanowiących własność gminy, a zajmowanych przez najemców lub dzierżawców, przedstawia Inspektor d/s inwestycji,

c)      w zakresie wydatków inwestycyjnych dotyczących jednostek organizacyjnych gminy propozycję oceny wydatków przedstawia Inspektor d/s inwestycji,

d)     w zakresie pozostałych wydatków przedstawia Kierownik referatu budownictwa inwestycji.

2.      Propozycje oceny wydatków zgodnie z § 1 pkt 2 powinny zawierać:

a)     zestawienie z zebranych informacji,

b)     ich analizę,

c)      określenie alternatywnych linii działania,

d)     wskazanie zalecanego rozwiązania.

§ 5

Za celowe uznaje się wydatki związane z opłatami czynszu za najem pomieszczeń biurowych oraz wydatki za koszty eksploatacyjne, telefony i wysyłkę listów w kwotach wynikających z zawartych umów.

§ 6

1.      Kontroli wydatków w zakresie ich zgodności z planami finansowymi dokonuje Skarbnik - główny księgowy, poprzez złożenie podpisu na dokumencie wstępnej oceny wydatków, przygotowanym przez osoby wymienione w § 3.Skarbnik - główny księgowy dokonuje kontroli pozostałych dokumentów dotyczących danej operacji w zakresie kompletności oraz formalno - rachunkowej ich rzetelności i prawidłowości, sprawdzenia ich pod względem merytorycznym i zgodności z prawem przez odpowiedzialnych pracowników, zgodności z planem finansowym i możliwości sfinansowania dokumentowanej operacji. Na dowód kontroli opatruje dokument własnoręcznym podpisem.

2.      Osoby wymienione w § 3 obowiązane są przechowywać dokumentację wstępnej oceny wydatków oraz sprawdzać dowody dokonania wydatków - pod względem zgodności z prawem i merytorycznym, co polega na ustaleniu rzetelności danych, celowości, gospodarności operacji gospodarczych wyrażonych w dowodach - i na dowód przeprowadzania tej kontroli opatrywać je własnoręcznym podpisem.

3.      Stanowiska pracy wymienione w § 2 i 3 sporządzają notatkę służbową wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 1

4.      Radca prawny opiniuje projekty wszystkich umów i porozumień zawieranych przez Burmistrza Miasta i Gminy.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Pliki do pobrania:

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz
Informację wytworzył:
Andrzej Turek
Informację wprowadził:
Andrzej Turek
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2003-10-01
Data ostatniej zmiany:
2003-10-01

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-25 15:05:22, zmian dokonał(a): Bartosz Barański

WCAG 2.0 (Level AA)