Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz

Ikona statystyk

REGULAMINY

Ikona statystyk
 

REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ

 SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KOZŁOWIE

1.     Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły realizującym statutowe zadania dotyczące kształcenia, wychowania i opieki.

2.     Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor szkoły.

3.      W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole.

4.     W zebraniach rady pedagogicznej mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej. Mogą to być:

-        pracownicy ekonomiczni, administracyjni i obsługi szkoły;

-        przedstawiciele rodziców (rady rodziców);

-        przedstawiciele samorządu uczniowskiego i młodzieżowych organizacji działających na terenie szkoły;

-        lekarz i inni pracownicy powołani do sprawowania opieki higieniczno – lekarskiej nad uczniami;

-        przedstawiciele zakładów pracy, z którymi szkoła współpracuje;

-        przedstawiciele organizacji i stowarzyszeń społecznych, oświatowych czy pedagogicznych.

5.     Rada obraduje na zebraniach plenarnych lub w powołanych przez siebie komisjach.

6.     Zebrania plenarne są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikacji i promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb.

7.     Zebrania rady pedagogicznej organizowane są w czasie pozalekcyjnym.

8.     Zebrania mogą być organizowane z inicjatywy:

-        przewodniczącego;

-        organu sprawującego nadzór pedagogiczny;

-        organu prowadzącego szkołę;

-        co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.

9.     Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie z trzydniowym wyprzedzeniem wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania, zgodnie z regulaminem rady.

10.  Dyrektor szkoły przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowania nadzoru pedagogicznego oraz informuje o działalności szkoły.

11.  Przewodniczący rady zapoznaje radę z obowiązującymi przepisami prawa szkolnego oraz omawia tryb i formy realizacji.

12.  Do czasu powołania rady szkoły kompetencje stanowiące przejmuje rada pedagogiczna.

13.  Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

-        zatwierdzanie planów pracy szkoły ( po opinii rady rodziców);

-        podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;

-        podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole ( po zasięgnięciu opinii rady rodziców);

-        ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły;

-        wyrażanie zgody na egzaminy klasyfikacyjne z przyczyn nieusprawiedliwionych z jednego lub wszystkich przedmiotów obowiązkowych;

-        zatwierdzanie szkolnych regulaminów o charakterze wewnętrznym (wewnątrzszkolny system oceniania, klasyfikacji oraz promowania uczniów), przygotowanie projektu statutu szkoły bądź projektu jego zmian ( po zasięgnięciu opinii rady rodziców);

-        w szczególnie uzasadnionych przypadkach przenoszenie do równoległej klasy.

14.  Do kompetencji opiniodawczych rady pedagogicznej należy ocena:

-        organizacji pracy szkoły, zwłaszcza tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;

-        projektu planu finansowego szkoły;

-        wniosków dyrektora o przyznaniu nauczycielom nagród, odznaczeń i innych wyróżnień;

-        propozycji dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

-        szkolnego zestawu programów.

15.  Rada podejmuje uchwały na zebraniach plenarnych zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków w głosowaniu jawnym.

16.  Uchwały podpisuje przewodniczący rady pedagogicznej.

17.  Przewodniczący rady jest zobowiązany do realizacji uchwał rady.

18.  Realizacja uchwał obowiązuje wszystkich pracowników i uczniów (także wtedy, gdy członek rady zgłosił do nich swoje zastrzeżenia).

19.  Dyrektor szkoły może wstrzymać wykonanie uchwał rady pedagogicznej, jeżeli stwierdzi, że są one niezgodne z przepisami prawa. O fakcie wstrzymania wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny, który uchyla uchwałę. Decyzja organu sprawującego nadzór pedagogiczny po poinformowaniu organu prowadzącego szkołę jest w tym względzie ostateczna.

20.  Rada pedagogiczna może występować z wnioskiem do organu prowadzącego szkołę o odwołanie z funkcji dyrektora szkoły.

21.  Członkowie rady zobowiązani są do:

-        przestrzegania postanowień prawa szkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora;

-        czynnego uczestnictwa we wszystkich zebraniach i pracach rady i jej komisji, do których zostali powołani;

-        składania przed radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań;

-        nieujawniania spraw poruszonych na posiedzeniach rady pedagogicznej, które mogą naruszyć dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.

22.  Rada powołuje, w zależności od potrzeb, stałe lub doraźne komisje:

-        działalność komisji może dotyczyć wybranych zagadnień statutowej działalności szkoły i pracy nauczycieli;

-        pracą komisji kieruje przewodniczący powołany przez radę lub na wniosek przewodniczącego rady;

-        komisja informuje radę o wynikach swojej pracy, formułując wnioski do zatwierdzenia przez radę.

23.  Zebrania rady są protokołowane w księdze protokołów.

24.  Protokół zebrania rady, wraz z listą obecności jej członków, podpisuje przewodniczący obrad i protokolant. Członkowie rady mogą zapoznać się z jego treścią w ciągu 7 dni od napisania i zgłosić w ciągu 10 dni ewentualne poprawki przewodniczącemu obrad. Rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu zgłoszonych poprawek do protokołu.

25.  Księga protokołów może być udostępniona na terenie szkoły jej nauczycielom oraz organom nadzorującym szkołę.

26.  Protokoły z posiedzeń rad pedagogicznych należy sporządzić w ciągu 10 dni.

 

REGULAMIN RADY RODZICÓW

SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KOZŁOWIE

Regulamin opracowano na podstawie art.53 i 54 Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z późniejszymi zmianami).

§ 1

Postanowienia ogólne

1.     Rada Rodziców jest samorządnym przedstawicielem rodziców, współdziałającym z dyrektorem szkoły, radą pedagogiczną, samorządem uczniowskim, organizacjami nadzorującymi szkoły oraz organizacjami i instytucjami w realizacji zadań szkoły.

2.     W skład Rady Rodziców wchodzą wszyscy rodzice uczniów szkoły.

§ 2

Cele i zadania Rady Rodziców

1.     Celem współpracy, o której mowa w §1 jest:

a)     spójne oddziaływanie na dzieci i młodzież przez rodzinę i szkołę w procesie nauczania, wychowania i opieki, zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zdrowotnymi;

b)     doskonalenie organizacji kształcenia, wychowania i opieki w szkole, rodzinie i środowisku;

c)     zaznajamianie rodziców z programem kształcenia, wychowania i opieki, organizacją nauczania oraz wynikającymi z nich zadaniami dla szkoły i rodziców;

d)     upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo-wychowawczych rodziny;

e)     pozyskiwanie rodziców do czynnego udziału w realizacji programu wychowania         i opieki oraz udzielania w tym zakresie pomocy szkole;

f)      tworzenie właściwego klimatu społecznego i warunków materialnych do funkcjonowania szkoły.

2.     Zadania Rady Rodziców:

a)     współudział w bieżącym i perspektywicznym programowaniu pracy szkoły;

b)     pomoc w doskonaleniu organizacji i warunków pracy szkoły;

c)     współudział w realizacji programu wychowania i zadań opiekuńczych szkoły oraz opiniowanie szkolnego zestawu programów;

d)     współpraca ze środowiskiem lokalnym i zakładami pracy;

e)     udzielanie pomocy samorządowi uczniowskiemu oraz organizacjom młodzieżowym działającym w szkole;

f)      organizowanie działalności mającej na celu podnoszenie kultury pedagogicznej w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym;

g)     podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania dodatkowych środków finansowych dla potrzeb szkoły, zwłaszcza na działalność opiekuńczo-wychowawczą.

§ 3

Skład i struktura organów Rady Rodziców oraz sposób ich powoływania

1.     Podstawowym organem Rady Rodziców jest rada klasowa rodziców, składająca się od trzech do pięciu osób.

2.     Rada klasowa rodziców wybierana jest przez ogólne zebranie rodziców danej klasy.

3.     Ogólne zebranie rodziców  danej klasy wybiera spośród członków rady klasowej jej przewodniczącego. W zakresie przydzielania pozostałych funkcji, to jest: zastępcy przewodniczącego, skarbnika oraz delegatów na walne zgromadzenie Rady Rodziców, rada klasowa konstytuuje się  sama.

4.     Wychowawca klasy wchodzi w skład rady z urzędu.

5.     Najwyższą władzę Rady Rodziców stanowi Walne Zgromadzenie, w skład którego wchodzą: przewodniczący, skarbnicy oraz dwóch delegatów z każdej rady klasowej.

6.     Organem przedstawicielskim i wykonawczym Rady Rodziców jest  Zarząd Rady Rodziców.

7.     Organem kontrolującym prawidłowość działania Rady Rodziców jest Komisja Rewizyjna.

8.     Skład Zarządu Rady Rodziców ustala się na 6 osób, w tym przewodniczący.

9.     W skład komisji rewizyjnej wchodzą: przewodniczący, zastępca przewodniczącego oraz jeden lub dwóch członków.

10.  Przewodniczącego  Rady Rodziców oraz pozostałych członków zarządu jak również członków Komisji Rewizyjnej wybiera Walne Zgromadzenie na pierwszym zebraniu rozpoczynającym kadencję, w głosowaniu jawnym po uzyskaniu aprobaty 51% uprawnionych.

11.  Zarząd Rady Rodziców konstytuuje się na drodze wyborów jawnych powołując ze swego grona: zastępcę przewodniczącego prezydium, skarbnika, sekretarza.

12.  Dyrektor szkoły bierze udział w posiedzeniach plenarnych Zarządu Rady Rodziców.

§ 4

Tryb i zakres działania organów Rady Rodziców

1.     Kadencja Rady Rodziców trwa 3 lata.

2.     Zakres i tryb działania rad klasowych to przede wszystkim:

a)     współdziałanie z rodzicami i włączenie ich do realizacji zadań, zgodnie z własnym planem pracy;

b)     współdziałanie z Walnym Zgromadzeniem Rady Rodziców w celu realizacji zadań ogólnoszkolnych;

c)     współdziałanie z Zarządem Rady Rodziców w celu realizacji planu pracy zarządu;

d)     zwoływanie zebrań rodziców w uzasadnionych wypadkach, a także na wniosek wychowawcy klasy;

e)     składanie sprawozdań ze swojej działalności w zakresie problemów klasy oraz udziału w działalności Walnego Zgromadzenia i Zarządu Rady Rodziców.

3.     Zakres i tryb działania Walnego Zgromadzenia Rady Rodziców:

a)     wybieranie i odwoływanie przewodniczącego oraz członków Zarządu Rady Rodziców, członków Komisji Rewizyjnej zgodnie z §3 pkt. 10;

b)     zatwierdzenie planu pracy Rady Rodziców;

c)     zatwierdzenie planu pracy Zarządu Rady Rodziców;

d)     zatwierdzenie planu i sposobów realizacji działalności finansowej Rady Rodziców.

4.     Zakres i tryb działania Zarządu Rady Rodziców:

a)     reprezentowanie Rady Rodziców;

b)     bieżące kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców pomiędzy Walnymi Zgromadzeniami, czyli realizacja planu pracy Rady Rodziców;

c)     realizacja planu pracy Zarządu Rady Rodziców;

d)     koordynowanie działalności rad klasowych;

e)     podejmowanie uchwał dotyczących działalności, zakresu i realizacji zadań finansowo-gospodarczych;

f)      składanie sprawozdań ze swej działalności przed Walnym Zgromadzeniem rodziców;

g)     działalność wymienioną w pkt. a –f sprawuje Zarząd Rady Rodziców w składzie: przewodniczący, zastępca, skarbnik, sekretarz oraz przewodniczący komisji problemowych;

5.     Zakres i tryb działania Komisji Rewizyjnej:

a)     czuwanie nad zgodnością działania poszczególnych organów Rady Rodziców zgodnie z regulaminem i przepisami ogólnie obowiązującymi w działalności finansowo-gospodarczej;

b)     składanie sprawozdań z przeprowadzonych kontroli, łącznie z wnioskami pokontrolnymi przed Zarządem Rady Rodziców oraz Walnym Zgromadzeniem;

c)     okresowość przeprowadzania kontroli zostaje ustalona w planie pracy Komisji.

§ 5

Podejmowanie uchwał

1.     Rada Rodziców wyraża swoje stanowisko w formie uchwał.

2.     Uchwały Walnego Zgromadzenia, Zarządu Rady, rad klasowych i pozostałych organów zapadają w głosowaniu jawnym przy akceptacji 51% uprawnionych.

3.     Do prawidłowego działania w podejmowaniu uchwał przez Radę Rodziców, kompetencje Walnego Zgromadzenia Rodziców ceduje się na Zarząd Rady Rodziców.

4.     Jeżeli uchwała Rady Rodziców jest sprzeczna z prawem lub ważnym interesem szkoły-tryb postępowania reguluje § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 listopada 1988 r. (DzU Nr 37/88, poz.292).

§ 6

Zakres kompetencji funkcyjnych członków Rady Rodziców.

1.     Zadaniem przewodniczącego Rady Rodziców jest:

·       dostosowanie do konkretnych potrzeb szkoły zadań zawartych w § 2 pkt.2;

·       opracowanie planów działalności na dany rok szkolny z uwzględnieniem zamierzeń rad klasowych;

·       dokonywanie podziału zadań i obowiązków pomiędzy członków Zarządu Rady Rodziców;

·       współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców w celu realizacji planu pracy;

·       zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców, tj. Walnego Zgromadzenia oraz Zarządu;

·       kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców;

·       ścisłe współdziałanie z dyrekcją szkoły, radą pedagogiczną;

·       reprezentowanie Rady Rodziców na zewnątrz.

2.     Do zadań sekretarza Rady Rodziców należy:

·       opracowanie i realizacja harmonogramu działań Rady Rodziców;

·       przygotowanie zebrań Zarządu i Walnego Zgromadzenia Rady Rodziców;

·       prowadzenie dokumentacji i korespondencji

·       prawidłowe przechowywanie całości dokumentacji Rady Rodziców.

3.     Do zadań skarbnika Rady Rodziców należy prowadzenie całokształtu działalności kasowej Rady Rodziców zgodnie z obowiązującymi przepisami.

a)     pozyskane środki finansowe obowiązany jest gromadzić na bieżącym rachunku rozliczeniowo - oszczędnościowym.

4.  Do dysponowania zgromadzonymi środkami na rachunku rozliczeniowo - oszczędnościowym upoważniony jest skarbnik i przewodniczący Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej w Kozłowie.

§ 7

Zasady działalności gospodarczo-finansowej Rady Rodziców

1.     Działalność Rady Rodziców oparta jest na funduszach pochodzących z dobrowolnych składek rodziców, dotacji oraz dochodów osiąganych przez Radę.

2.     Wysokość stawki rocznej ustalona jest przez Walne Zgromadzenie rodziców w formie uchwały Rady Rodziców podejmowanej w trybie określonym w §5 pkt.2

3.     Rada klasowa na wniosek wychowawcy klasy, przewodniczącego bądź zainteresowanego rodzica w indywidualnych i uzasadnionych wypadkach może zwolnić rodziców od zapłaty części lub całości składki na rzecz Rady.

4.     Wpłata składki może odbywać się w dwóch ratach z zachowaniem terminów: I rata- koniec grudnia, II rata- do końca marca następnego roku.

5.     W razie prowadzenia przez Radę Rodziców działalności gospodarczej stosuje się obowiązujące w tym zakresie przepisy ogólne.

6.     Wydatkowanie gromadzonych funduszy musi być zgodne z celami określonymi w § 2 ze szczególnym uwzględnieniem działalności wychowawczej oraz opieki nad dziećmi i młodzieżą.

 

Regulamin Samorządu Uczniowskiego

Szkoły Podstawowej w Kozłowie

Rozdział I

§ 1

1.Samorzad uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły.

2. Władzami samorządu uczniowskiego są :

a.      na szczeblu klas: samorządy klasowe;

b.     na szczeblu szkoły: rada uczniowska.

§ 2

1.Samorząd uczniowski może przedstawiać radzie pedagogicznej , komitetowi rodzicielskiemu oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach dotyczących pracy szkoły, a w szczególności realizowania podstawowych praw uczniów, takich jak:

a.      prawo do zapoznania z programem nauczania i kryteriami ocen z poszczególnych przedmiotów;

b.     prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;

c.      prawo do organizowania życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;

d.     prawo do redagowania gazetki szkolnej;

e.      prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami  organizacyjnymi , w porozumieniu z dyrektorem szkoły.

2. Na wniosek dyrektora szkoły samorząd uczniowski wyraża opinię o pracy nauczyciela.

Rozdział II

Samorząd klasowy

§ 3

1.     Samorząd klasowy składa się z: przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego, skarbnika, sekretarza

2.Sposób wyboru samorządu klasowego określają uczniowie poszczególnych klas.

§ 4

1.     Do zadań samorządu klasowego należy przede wszystkim:

a.      ochrona interesów ucznia na szczeblu klasowym;

b.     reprezentowanie klasy podczas uroczystości szkolnych i apeli;

c.      reprezentowanie klasy wobec nauczycieli i władz szkolnych;

d.     występowanie z inicjatywą organizowania imprez klasowych;

e.      udział w pracach organizowanych przez radę uczniowską;

f.       informowanie klasy o postanowieniach i pracach rady uczniowskiej;

g.      inne zadania nałożone przez klasę lub radę uczniowską.

2.  Uczniowie mogą powoływać klasowego rzecznika praw dziecka i ucznia.

 

Rozdział III

Rada uczniowska

§ 5

1.     Rada uczniowska składa się z uczniów wybieranych w wyborach tajnych.

2.     W skład rady uczniowskiej wchodzą :

a.      przewodniczący

b.     zastępca

c.      skarbnik

d.     sekretarz

e.      kierownicy sekcji, jeżeli sekcje zostaną powołane

3.     Kadencja rady uczniowskiej trwa jeden rok.

4.     Członkami rady mogą być uczniowie klas IV- VI.

5.     Przewodniczący rady koordynuje prace rady i reprezentuje samorząd uczniowski wobec władz szkolnych i na zewnątrz szkoły.

6.     Rada uczniowska obraduje na zebraniach zwołanych przez przewodniczącego lub opiekuna samorządu.

7.     Pierwsze zebranie nowo wybranej rady zwołuje opiekun samorządu uczniowskiego w ciągu dwóch tygodni od wyborów .

§ 6

1.     Do zadań podstawowych rady uczniowskiej należy:

a.      Przygotowanie projektów regulaminu samorządu uczniowskiego .

2. Regulamin samorządu nie może być sprzeczny ze statutem szkoły;

b.     Występowanie do władz szkolnych z nowymi inicjatywami dotyczącymi życia szkolnego i sposobu ich wykonania.

c.      Gospodarowanie środkami materialnymi samorządu uczniowskiego;

d.     Wykonywanie zadań zleconych przez radę pedagogiczną i dyrektora szkoły;

e.      Proponowanie kandydata na opiekuna samorządu uczniowskiego.

3. W razie konieczności rada uczniowska może powołać komisję dyscyplinarno- regulaminową wyłoniona z członków rady.

 

§ 7

1.W celu usprawnienia swej działalności rada uczniowska może powoływać sekcje do wykonywania określonych zadań.

2. Na czele wszystkich sekcji stoją kierownicy, powolni na pierwszym zebraniu rady uczniowskiej.

3. W skład sekcji wchodzą uczniowie spoza rady uczniowskiej .

4. Członkowie poszczególnych sekcji mogą być odwołani przez kierownika , jeżeli nie wypełniają swych obowiązków.

5. Prace wszystkich sekcji koordynuje przewodniczący rady uczniowskiej wraz z nauczycielem – opiekunem.

 

Rozdział IV

Wybory do rady uczniowskiej.

§ 8

1.     Wybory przeprowadzane są w drugim tygodniu września.

2.     Wybory są tajne, bezpośrednie i równe.

3.     Prawo do udziału w wyborach mają uczniowie klas IV- VI.

4.     Wybranym do rady uczniowskiej może być każdy uczeń klasy IV –VI.

§ 9

1.wybory zarządza opiekun samorządu uczniowskiego .

2. Zarządzenie o wyborach rozwiesza się w formie plakatów na terenie szkoły oraz ogłasza w każdej klasie.

§ 10

1.Komisja wyborcza składa się z przewodniczących samorządów klasowych klas IV-VI.

2.Komisja wyborcza liczy głosy i ogłasza wyniki.

3.Komisja działa pod nadzorem opiekuna.

§ 11

1.Kandydatów na członków rady uczniowskiej zgłaszają uczniowie klas IV-VI.

2. Każdej z wymienionych klas przysługuje prawo zgłoszenia dwóch kandydatów.

3.Uczniowie, którzy chcą kandydować, muszą uzyskać poparcie co najmniej połowy swojej klasy.

4.Obowiązek zgłoszenia kandydatów opiekunowi samorządu uczniowskiego nakłada się na przewodniczącego klasowego samorządu.

5.Lista kandydatów zostaje wywieszona na gazetce (tablicy) samorządu szkolnego na trzy dni przed datą wyborów .

5.     Kandydaci mają prawo prowadzenia kampanii wyborczej , reklamowania swoich programów i charakterystyk.

§ 12

1.Każdy uczeń uprawniony do głosowania otrzymuje kartę wyborczą z nazwiskami kandydatów .

2.Głosować można na jednego kandydata .

3. Wyborca stawia znak X obok nazwiska kandydata, na którego głosuje.

4. Wyborca wrzuca kartę wyborcza do urny w obecności komisji wyborczej.

 

 

§ 13

1.W skład rady uczniowskiej wejdą kandydaci , którzy otrzymali kolejno największą liczbę głosów.

2.Czterech kandydatów , którzy otrzymali największą ilość głosów utworzy zarząd rady uczniowskiej i otrzyma stanowiska : przewodniczącego , zastępcy , skarbnika i sekretarza.

3. Pozostali kandydaci  zostaną kierownikami sekcji lub członkami sekcji

( jeżeli sekcje zostaną powołane).

§ 14

1.     W razie konieczności regulamin wyborów może być uzupełniony o kolejne punkty na zgromadzeniu samorządów klasowych.

Rozdział V

Zgromadzenie samorządów klasowych

§ 15

1.Zgromadzenie samorządów klasowych jest organem kontrolującym pracę rady uczniowskiej.

2.W skład zgromadzenia samorządów  wchodzą samorządy klas I-VI.

3.Na czele zgromadzenia stoi przewodniczący rady uczniowskiej.

4. Zgromadzenie samorządów klasowych zwołuje jego przewodniczący lub opiekun samorządu minimum raz w semestrze.

5. W obradach zgromadzenia samorządów maja prawo brać udział członkowie rady pedagogicznej i rady uczniowskiej na zasadach obserwatorów.

§ 16

1.     Do zadań zgromadzenia samorządów klasowych należy:

a.      ocena działań rady uczniowskiej ;

b.     wybór kandydata na opiekuna samorządu uczniowskiego;

c.      uchwalanie regulaminu samorządu uczniowskiego ;

d.     wyrażanie opinii w sprawach dotyczących życia szkoły.

Rozdział VI

§ 17

1. Członka rady uczniowskiej można odwołać, jeżeli narusza regulamin samorządu uczniowskiego lub nie bierze udziału w pracach rady uczniowskiej.

2.     Sprawę rozpatruje zgromadzenie samorządów klasowych.

3.     Na miejsce odwołanego członka rady powołuje się ucznia, który w ostatnich wyborach uzyskał kolejno największą ilość głosów, a nie jest w radzie uczniowskiej lub osobę zgłoszoną i zaakceptowaną przez zgromadzenie samorządów klasowych.

4.     Członek rady uczniowskiej może sam zrezygnować z  działalności w radzie.

Rozdział VII

Przepisy końcowe

§ 19

1.     Rada uczniowska może ustalić składkę na działalność  samorządu uczniowskiego, która byłaby pobierana od uczniów klas IV-VI.

2.     Składka musi być zatwierdzona przez zgromadzenie samorządów klasowych.

3.     Wszystkie decyzje rady uczniowskiej i zgromadzenia samorządów klasowych podejmuje się większością głosów w obecności co najmniej połowy składu rady uczniowskiej i zgromadzenia samorządów klasowych.

4.     Decyzje podjęte przez samorząd uczniowski muszą być zatwierdzone przez dyrektora szkoły.

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz
Informację wytworzył:
Barbara Włodarczyk
Informację wprowadził:
Barbara Włodarczyk
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2004-05-07
Data ostatniej zmiany:
2004-05-07

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-19 14:10:55, zmian dokonał(a): Bartosz Barański

WCAG 2.0 (Level AA)