Ramowy rozkład dnia grupa I ( młodsza)
730 – 830 – Gry,
zabawy, zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.
830 – 850 – Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające
percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę, ćwiczenia artykulacyjne. Rozmowy
kierowane zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniem dzieci. Praca
indywidualna i zespołowa.
850 – 900 – Ćwiczenia poranne, zabawa
integracyjna, ruchowa, muzyczna.
900 – 915 – Czynności higieniczno-porządkowe.
915 – 945 – Śniadanie – kształtowanie nawyków
kulturalnego zachowania się przy stole.
945 – 1000 – Czynności higieniczne – mycie rąk i
zębów.
1000 – 1050 – Zajęcia dydaktyczne – realizacja
zadań edukacyjnych wyzwalających aktywność dziecka w różnych sferach
rozwojowych.
1025 – 1030 – Zabawa ruchowa.
1050 – 1105 – Czynności porządkowe, higieniczne i
samoobsługowe związane z wyjściem.
1105 – 1205 – Spacery. Gry i zabawy ruchowe na
powietrzu - zorganizowane lub z
inicjatywy dzieci, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, gospodarcze i
inne. (W przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali zabaw lub
korekcyjnej).
Zajęcia dodatkowe
1145 – 1215 – Poniedziałek – zajęcia
umuzykalniające.
1130 – 1200 – Czwartek – zajęcia umuzykalniające.
1020 – 1050 ---
piątek --- język
angielski (grupa dzieci pięcioletnich).
1205 – 1215 – Słuchanie bajek w ramach akcji
,,Cała Polska czyta dzieciom’’.
1215 – 1230 – Czynności porządkowe i higieniczne.
1230 – 1300 – Obiad – kształtowanie nawyków
kulturalnego zachowania się przy stole.
1300 – 1315 – Poobiedni relaks – rozluźnienie,
wyciszenie dzieci za pomocą różnych technik relaksacji, np. słuchanie utworów
muzycznych.
1315 – 1400 – Gry i zabawy ruchowe lub
dydaktyczne, ćwiczenia utrwalające nawyki higieniczno-zdrowotne lub zasady
bezpieczeństwa.
Ramowy rozkład
dnia grupa II
730 – 830 – Zabawy
dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
830 – 905 – Rozmowy kierowane na tematy związane z
realizowaną tematyką, ćwiczenia
ogólnorozwojowe rozwijające percepcję słuchowo – wzrokowo – ruchową, utrwalanie
przyswojonych wiadomości. Ćwiczenia
poranne.
905– 915 – Czynności samoobsługowe, przygotowanie
do śniadania.
915 – 935 – Śniadanie – kulturalne zachowanie się.
935 – 950 –
Czynności samoobsługowe - mycie rąk i zębów.
950 – 1050 –
Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela, przeplatane zabawą
ruchową, spacery, wycieczki.
1050 – 1100 --- Czynności samoobsługowe związane z wyjściem.
1100 – 1130 – Zabawy ruchowe w sali lub na
powietrzu, lub zabawy dydaktyczne.
Zajęcia dodatkowe
1130 – 1200 – język angielski (poniedziałek –
środa ).
1100 – 1130 – zajęcia umuzykalniające (wtorek).
1100 – 1130 – religia (czwartek).
1200 – 1230 -- religia (piątek).
1200 – 1230 – Obserwacje przyrodnicze lub zabawy
ruchowe.
1230 – 1300 – Czynności samoobsługowe,
przygotowanie do obiadu,
1230 – 1300 – Obiad – przestrzeganie zasad
właściwego zachowania się.
1300 – 1400 – Gry i zabawy wspomagające rozwój
umysłowy, emocjonalny, społeczny. Praca indywidualna lub zespołowa. Ćwiczenia
grafomotoryczne.