Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - grupa młodsza
- 7:30 – 12:30 Realizacja podstawy programowej.
Realizacja zadań edukacyjnych z uwzględnieniem indywidualnych ofert edukacyjnych dla dzieci ze stosowaniem różnorodnych form i metod.
I BLOK
- 6:45 – 7:30 Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy kierowane. Stymulowanie nastawienia poznawczego grupy na realizację zadań edukacyjnych.
- 7:30 – 7:50 Własna aktywność dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, wykonywanie zadań indywidualnych. Zabawy integrujące grupę.
- 7:50 – 8:15 Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy prowadzone pod kierunkiem nauczyciela.
- 8:15 – 8:20 Zabawy ruchowe.
- 8:20 – 8:30 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
- 8:30 – 8:45 Śniadanie.
- 8:45 – 9:00 Zabawy higieniczne i samoobsługowe.
II BLOK
- 9:00 – 9:20 Pierwsze zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.
- 9:20 – 9:25 Zabawa ruchowa.
- 9:25 – 9:50 Drugie zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.
- 9:50 – 10:05 Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze, czynności samoobsługowe.
- 10:05 – 11:10 Pobyt w ogrodzie przedszkolnym i poza przedszkolem.
- 11:10 – 11:20 Czynności samoobsługowe i porządkowe w szatni.
- 11:20 – 11:35 Zabawy stolikowe: układani puzzli, historyjek obrazkowych, praca nauczyciela
o charakterze obserwacyjnym.
- 11:35 – 11:45 Czynności samoobsługowe i porządkowe w szatni oraz wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.
- 11:45 – 12:00 Obiad – kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego, kulturalnego zjadania posiłku.
- 12:00 – 12.10 Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych, kulturalnych, zdrowotnych i zasad bezpieczeństwa. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku w sali
i łazience.
- 12.10 – 12.30 Zabawy dydaktyczne rozwijające percepcję wzrokową, słuchową i sprawność manualną.
III BLOK
- 12:30 – 13:50 Czas relaksu – rozluźnianie, wyciszanie, dzieci za pomocą różnych technik relaksacyjnych (czytanie, opowiadanie, słuchanie utworów muzycznych), zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe i inne wspomagające rozwój umysłowy, społeczny i emocjonalny dziecka, pod kierunkiem nauczyciela. Indywidualne rozmowy z rodzicami.
- 13:50 – 14:00 Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne i samoobsługowe.
- 14:00 – 14:10 Podwieczorek.
- 14:10 – 14.20 Czynności higieniczne i samoobsługowe po podwieczorku.
- 14: 20 – 15:30 Podejmowanie przez dzieci różnych form pracy wg indywidualnych potrzeb dziecka m.in. zabawy konstruktywne, tematyczne, badawcze, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych. Słuchanie opowiadań bajek. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - grupa starsza
- 7:30 – 12:30 Realizacja podstawy programowej.
Realizacja zadań edukacyjnych z uwzględnieniem indywidualnych ofert edukacyjnych dla dzieci ze stosowaniem różnorodnych form i metod.
I BLOK
- 6:45 – 7:30 Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy kierowane. Stymulowanie nastawienia poznawczego grupy na realizację zadań edukacyjnych.
- 7:30 – 8:20 Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy prowadzone pod kierunkiem nauczyciela.
- 7:30 – 8:00 Język angielski (czwartek, piątek).
- 8:20 – 8:30 Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
- 8:30 – 8:40 Śniadanie.
- 8:40 – 8:50 Zabawy higieniczne i samoobsługowe.
II BLOK
- 8:50 – 9:20 Pierwsze zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.
- 8:45 – 9:15 Religia (poniedziałek, środa).
- 9:20 – 9:25 Zabawa ruchowa.
- 9:25 – 9:55 Drugie zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.
- 9:55 – 10:05 Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze, czynności samoobsługowe.
- 10:05 – 11:10 Pobyt w ogrodzie przedszkolnym i poza przedszkolem.
- 11:10 – 11:20 Czynności samoobsługowe i porządkowe w szatni.
- 11:20 – 11:35 Zabawy stolikowe: układani puzzli, historyjek obrazkowych, praca nauczyciela
o charakterze obserwacyjnym.
- 11:35 – 11:45 Czynności samoobsługowe i porządkowe w szatni oraz wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu.
- 11:45 – 12:00 Obiad – kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego, kulturalnego zjadania posiłku.
- 12:00 – 12.10 Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych, kulturalnych, zdrowotnych i zasad bezpieczeństwa. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku w sali
i łazience.
- 12.10 – 12.30 Zabawy dydaktyczne rozwijające percepcję wzrokową, słuchową i sprawność manualną.
III BLOK
- 12:30 – 13:50 Czas relaksu – rozluźnianie, wyciszanie, dzieci za pomocą różnych technik relaksacyjnych (czytanie, opowiadanie, słuchanie utworów muzycznych), zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe i inne wspomagające rozwój umysłowy, społeczny i emocjonalny dziecka, pod kierunkiem nauczyciela. Indywidualne rozmowy z rodzicami.
- 13:50 – 14:00 Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne i samoobsługowe.
- 14:00 – 14:10 Podwieczorek.
- 14:10 – 14.20 Czynności higieniczne i samoobsługowe po podwieczorku.
- 14: 20 – 15:30 Podejmowanie przez dzieci różnych form pracy wg indywidualnych potrzeb dziecka m.in. zabawy konstruktywne, tematyczne, badawcze, ruchowe, prace porządkowe w kącikach tematycznych. Słuchanie opowiadań bajek. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz
- Informację wytworzył:
- Ilona Słupczyńska
- Informację wprowadził:
- i.slupczynska
- Data wytworzenia:
- 2023-04-17
- Data publikacji:
- 2023-04-17
- Data ostatniej zmiany:
- 2023-04-18