Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz

Ikona statystyk

Zarządzenie Nr 204/05 Burmistrza Miasta i Gminy Małogoszcz z dnia 11 maja 2005 roku

Ikona statystyk

Zarządzenie  Nr 204/05

Burmistrza Miasta i Gminy Małogoszcz

z dnia  11 maja 2005 roku

w sprawie wprowadzenia zmiany w regulaminie organizacyjnym Urzędu

 

                    

                        Na  podstawie art.33 ust.2 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym  /Dz.U Dz 2001r Nr 142, poz.1591 z póżn.zm./   zarzadzam co następuje:

 

§ 1.

 

W regulaminie  organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Małogoszczu wprowadzonym Zarządzeniem Burmistrza  Nr 11/02 z dnia 30 grudnia 2002r,Nr 104 z dnia 9 grudnia 2003 roku , Nr 124/04 z dnia 22 kwietnia  2004r.,Nr 169/04 z dnia 19 pażdziernika 2004 roku wprowadzam następujące zmiany:

 

Rozdział  VIII  otrzymuje nowy tytuł „Regulamin kontroli wewnętrznej i zewnętrznej” i następujące brzmienie:

 

I. OSOBY UPOWAŻNIONE DO PRZEPROWADZANIA KONTROLI.

                                                           

§ 28   

1.Do przeprowadzenia kontroli uprawnieni są

   1) komisja rewizyjna  Rady  Miejskiej w Małogoszczu w sprawach zleconych przez Radę,

   2) komisje stałe Rady w sprawach dotyczących ich zakresu działania  zleconych przez Radę,

   3) Burmistrz , Z-ca Burmistrza ,Sekretarz w sprawach związanych z funkcjonowaniem  Urzędu , dyscypliny pracy,

  4) Skarbnik Gminy – w sprawach z zakresu działalności  finansowo-gospodarczej oraz kontroli gospodarki finansowej jednostek  organizacyjnych  gminy ,

   5) pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych określonych ustawami,

   6) Administrator Bezpieczeństwa Informacji  w zakresie ochrony danych osobowych określonych odrębną ustawą ,

   7 ) pracownik ds. Oświaty, kultury i sportu – w sprawach merytorycznych  związanych z funkcjonowaniem  szkół , bibliotek,

  8) kierownicy referatów   w stosunku do swoich podwładnych,

  9) Ustalenia ust.1 nie zwalniają  od stałego przeprowadzania samokontroli.

 

II. SYSTEM ,CEL  ORAZ  FORMY  KONTROLI

                                        

§ 29

 

1.Kontrolą objęte są:

   1) Referaty,

   2) samodzielne stanowiska pracy,

   3) jednostki organizacyjne gminy.

2.Celem kontroli  jest sprawdzenie  prawidłowości  gospodarki finansowej , funkcjonowania  Urzędu, jednostek organizacyjnych gminy w zakresie  zleconych zadań  oraz określenie  sposobów naprawienia ewentualnie stwierdzonych  nieprawidłowości i przeciwdziałanie im

w przyszłości.

§ 28a

1.Kontrola obejmuje  czynności polegające na :

           1) ustaleniu stanu faktycznego ,

           2) badaniu zgodności podejmowanych  rozstrzygnięć z  obowiązującymi aktami  prawnymi,

           3) badaniu  terminowości załatwianych spraw , legalności, rzetelności, celowości, skuteczności,

           4) ustaleniu przyczyn  i skutków stwierdzonych nieprawidłowości jak również  osób za  nie odpowiedzialnych,

           5) wskazaniu sposobu i środków umożliwiających usunięcie  stwierdzonych  nieprawidłowości w zaleceniach  pokontrolnych,

           6) wskazaniu przykładów  sumiennej i dobrej pracy.

 

§ 28b

Kontrola  może dotyczyć  jednej  określonej sprawy, części  lub całości spraw prowadzonych przez daną osobę, jednostkę kontrolowaną, z wybranego miesiąca , kwartału , roku bieżącego, ubiegłego, a jeśli to konieczne z kilku ubiegłych lat.

 

§ 28c

Kontrola  może być przeprowadzona w następujący sposób:

              1) Kontrola formalna – tj. badanie prawidłowości   dokumentów , urządzeń ewidencyjnych w zakresie  zgodności z obowiązującymi przepisami,

               2) Kontrola rachunkowa –tj. badanie prawidłowości  działań arytmetycznych zwartych  w dokumentach i sprawozdaniach,

               3) Kontrola merytoryczna  - tj.  badanie celowości, legalności i zgodności podjętych  działań i operacji gospodarczych z treścią badanych dokumentów i obowiązujących przepisów prawa..

 

III.TRYB PRZEPROWADZANIA KONTROLI.

 

§ 28d.

 

1.Kontrole  przeprowadzane są na zlecenie lub z własnej inicjatywy osób upoważnionych do kontroli.

2.Kontrole zlecane przez Radę  lub jej  Komisje  oraz inne osoby upoważnione do kontroli są jawne .Kontrolowany  jest uprzedzany (ustnie lub pisemnie ) przez kontrolującego o  dacie  , przedmiocie kontroli.

3.Kontrole przeprowadza się w dniach i godzinach pracy  obowiązujących w Urzędzie  i jednostkach organizacyjnych gminy.

4.Na żądanie  kontrolującego – kontrolowani są obowiązani do udzielania ustnych i pisemnych wyjaśnień   i okazywania bez zbędnej zwłoki żądanych dokumentów.

5.Z kontroli sporządza się  protokół wskazując w nim nieprawidłowości oraz termin usunięcia uchybień i konsekwencje   Protokół winien być  zakończony wnioskami .Sporządza się go w 3 egzemplarzach, z  których  1 egzemplarz  otrzymuje osoba –jednostka kontrolowana ,1 egzemplarz  przełożony, 1 egzemplarz pozostaje w aktach kontrolującego.

6.O wynikach  kontroli niezwłocznie powiadamia się ten organ lub osobę , której kontrolowany i kontrolujący podlega.

 

§ 28 e

Kontrolowany zobowiązany jest w terminie 14 dni  do złożenia pisemnych wyjaśnień co do ustaleń zawartych w protokóle.

 

 

IV.OBOWIĄZKI KONTROLUJĄCYCH..

 

§ 28f

 Do obowiązków  kontrolującego należy:

           1).rzetelne  i obiektywne  ustalenie  stanu faktycznego,

           2) w razie  stwierdzenia nieprawidłowości  i  uchybień – ustalenie  ich przyczyn i skutków,

           3) ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone  nieprawidłowości i  uchybienia ,

           4) sporządzenie  w 3 egzemplarzach protokółu kontroli

           5) powiadomienie o wynikach  kontroli organu lub osoby , której  kontrolujący i kontrolowany podlegają wraz z wnioskami i zaleceniami.

         

V.WYSTĄPIENIA POKONTROLNE.

 

§ 28 g

 

Dokumentacja pokontrolna winna być zarejestrowana  na  stanowisku sekretarza gminy,  a następnie przekazana do realizacji kontrolowanym. Dokumentacja  dotycząca gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych gminy  przekazywana jest skarbnikowi.

§ 28 h

 

Kierownicy referatów, osoby zajmujące stanowiska samodzielne oraz kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, którym przekazano wystąpienia pokontrolne ,przygotowują  propozycje  realizacji zaleceń pokontrolnych.

 

§ 28i

 

Ostateczną wersję odpowiedzi na zalecenia pokontrolne  przedkłada się Burmistrzowi w terminie 30 dni od sporządzenia protokółu albo w terminie określonym w zaleceniach.

 

§ 28j

 

Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy  informują Burmistrza o skierowanych do nich wystąpieniach pokontrolnych organów kontroli  specjalistycznej i osób upoważnionych do kontroli oraz przekazują  Burmistrzowi odpisy udzielonych odpowiedzi.

 

 

             Burmistrz

 

Jan Głogowski

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz
Informację wytworzył:
Andrzej Turek
Informację wprowadził:
Andrzej Turek
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2005-05-17
Data ostatniej zmiany:
2005-05-17

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-05-02 15:07:22, zmian dokonał(a): Bartosz Barański

WCAG 2.0 (Level AA)