Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz

Ikona statystyk

Kompetencje

Ikona statystyk
 Zgodnie z art.11a ust.1, pkt.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r.o samorządzie gminnym organem gminy jest rada gminy.

Organem gminy Małogoszcz jest Rada Miejska jako organ stanowiący i kontrolny.

Do wyłącznej właściwości Rady należą:

1.       uchwalanie statutu gminy,

2.       ustalanie wynagrodzenia burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,

3.       powoływanie i odwoływanie Skarbnika gminy który jest głównym księgowym budżetu oraz Sekretarza gminy, na wniosek Burmistrza,

4.       uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium z tego tytułu,

5.       uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

6.       uchwalanie programów gospodarczych,

7.       ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,

8.       podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,

9.       podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu dotyczących:

a)        określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej: do czasu określenia zasad burmistrz może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą Rady,

b)        emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez burmistrza,

c)        zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,

d)        ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez burmistrza w roku budżetowym,

e)        zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę,

f)          tworzenia, przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,

g)        określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez burmistrza,

h)        tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,

i)          ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez burmistrza w roku budżetowym,

10.   określanie wysokości sumy do której burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania,

11.   podejmowanie uchwał w sprawie przejęcia zadań z zakresu administracji rządowej o których mowa w art.8 ust.2 ustawy,

12.   podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,

13.    podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,

14.    podejmowanie uchwal w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,

15.    nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,

16.    podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,

17.    stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady.

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz
Informację wytworzył:
Andrzej Turek
Informację wprowadził:
Andrzej Turek
Data wytworzenia:
 
Data publikacji:
2003-07-02
Data ostatniej zmiany:
2003-08-11

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-30 13:09:42, zmian dokonał(a): Bartosz Barański

WCAG 2.0 (Level AA)