Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY MAŁOGOSZCZ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz

Ikona statystyk

2003-07-07
Ikona statystyk

Regulamin organizacyjny

Regulamin organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Małogoszczu

 Załącznik do Zarządzenia Nr 11 Burmistrza Miasta i Gminy z dnia 30 grudnia 2002r.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU
MIASTA I GMINY W MAŁOGOSZCZU

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1.

Regulamin organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Małogoszczu zwany dalej „regulaminem” określa:

1.       Postanowienia ogólne.

2.       Zakres działania i zadania Urzędu Miasta i Gminy w Małogoszczu.

3.       Organizację urzędu.

4.       Zasady funkcjonowania i tryb pracy urzędu.

5.       Podział zadań i kompetencji pomiędzy kierownictwo urzędu.

6.       Podstawowe zasady organizacji pracy urzędu.

7.       Zasady opracowywania i realizacji aktów prawnych.

8.       Zasady działalności kontrolnej.

9.       Zasady organizacji prowadzenia narad.

10.    Zasady podpisywania pism i obiegu korespondencji.

11.    Podział zadań pomiędzy referaty i samodzielne stanowiska w urzędzie.

12.    Postanowienia końcowe.

§ 2.

1.       Ilekroć w regulaminie mowa o:

gminie – należy przez to rozumieć gminę Małogoszcz,

radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Małogoszczu,

urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miasta i Gminy w Małogoszczu,

burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy w Małogoszczu,

zastępcy burmistrza – należy przez to rozumieć zastępcę Burmistrza Miasta i Gminy w Małogoszczu,

sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Miasta i Gminy w Małogoszczu,

skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Miasta i Gminy w Małogoszczu,

referatach - należy przez to rozumieć referaty w Urzędzie Miasta i Gminy w Małogoszczu,

samodzielnym stanowisku - należy przez to rozumieć samodzielne stanowiska pracy nie będące w strukturze referatu,

ustawie o samorządzie gminnym – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. 2001 r. Nr 142,poz.1591 ze zmianami),

kontroli – należy przez to rozumieć również rewizję, lustrację i wizytację,

regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin,

statucie – należy przez to rozumieć statut Miasta i Gminy Małogoszcz.

ROZDZIAŁ II

Zakres  działania i zadania urzędu

§ 3.

1.       Urząd jest jednostką pomocniczą organów gminy działającą w formie jednostki budżetowej, powołaną do wykonywania zadań publicznych o znaczeniu lokalnym.

2.       Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.

3.       Kierownikiem urzędu jest Burmistrz.

4.       Urząd realizuje zadania:

1)       własne, gminy wynikające z ustawy o samorządzie gminnym,

2)       własne zlecone przez organy administracji rządowej określone w ustawie z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U.Nr 34,poz.198 z późn. zm.),

3)       wynikające z innych ustaw szczególnych,

4)       wynikające z porozumień zawartych między gminą, a organami administracji rządowej,

5)       określone statutem i uchwałami rady.

5.       Siedzibą urzędu jest miasto Małogoszcz, ul. Jędrzejowska 12 b.

6.       W urzędzie zatrudnia się pracowników samorządowych, których status określa :

-         wybór

-         powołanie

-         umowa o pracę.

7.       Wielkość zatrudnienia w urzędzie w ramach przyznanych środków na wynagrodzenia określa burmistrz.

8.       W urzędzie może być świadczona praca na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.

9.       Do zadań urzędu należy w szczególności:

1)       przygotowywanie materiałów, decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej,

2)       wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,

3)       realizacja obowiązków i uprawnień służących urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy,

4)       prowadzenie dostępnego do powszechnego wglądu zbioru przepisów gminnych.

10.    Przy załatwianiu spraw stosuje się przepisy kodeksu postępowania administracyjnego, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.

11.    Czynności biurowe i kancelaryjne regulowane są postanowieniami instrukcji kancelaryjnej oraz zarządzeniami wewnętrznymi.

ROZDZIAŁ III

Organizacja urzędu

§ 4.

Urząd funkcjonuje na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i obowiązków oraz indywidualnej odpowiedzialności związanej z wykonywaniem zadań.

§ 5.

1.       Burmistrz kieruje pracą urzędu i wykonuje zadania przy pomocy zastępcy burmistrza, sekretarza i skarbnika. Jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu kodeksu pracy.

2.       W czasie nieobecności burmistrza lub niemożności wykonywania swej funkcji zadania i kompetencje w zakresie kierowania Urzędem wykonuje zastępca burmistrza.

3.       Burmistrz realizuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz dyrektorów i kierowników gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych.

4.       Osoby wymienione w ust.1 wykonują zadania wyznaczone przez burmistrza, zapewniając w powierzonym zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów wynikających z zadań urzędu.

5.       Wykonując wyznaczone przez burmistrza zadania sekretarz zapewnia kompleksowe rozwiązanie problemów wynikających z zadań gminy, kontroluje działalność referatów i  samodzielnych stanowisk pracy  realizujących te zadania. Ponadto sekretarz w zakresie ustalonym przez burmistrza zapewnia sprawne funkcjonowanie urzędu i warunki jego działania, a także organizuje pracę urzędu.

§ 6.

W ramach struktury organizacyjnej urzędu wyodrębnia się następujące referaty i samodzielne stanowiska pracy:

1.       Referat Organizacyjny – symbol OR w skład, którego wchodzą następujące stanowiska pracy:

a)        ds. organizacyjnych, obsługi rady i komisji,

b)        kadr i szkolenia,

c)        sekretariat.

2.       Referat finansowy – symbol FN w skład, którego wchodzą następujące stanowiska pracy:

a)        skarbnik gminy,

b)        zastępca skarbnika,

c)        stanowisko ds. księgowości budżetowej (dwa etaty),

d)        stanowisko ds. płac,

e)        stanowisko ds. windykacji należności (dwa etaty),

f)          stanowisko ds. podatków i opłat lokalnych (trzy etaty),

g)        kasa.

3.       Urząd Stanu Cywilnego – symbol USC.

4.       Referat budownictwa i inwestycji- symbol BI w skład, którego wchodzą następujące stanowiska pracy:

a)        stanowisko ds. budownictwa i planowania przestrzennego,

b)        stanowisko ds. zarządu drogami,

c)        stanowisko ds. inwestycji .

5.       Samodzielne stanowiska pracy:

a)        ds. ewidencji ludności i ochrony środowiska – symbol EwLiOś,

b)        ds. dowodów osobistych – symbol DO,

c)        ds. gospodarki komunalnej – symbol GK,

d)        ds. obrony cywilnej symbol OC,

e)        ds. gospodarki nieruchomościami i zarządu mieniem – symbol GN,

f)          radca prawny-symbol RP (1/2 etatu),

g)        informatyk – symbol I (1/2 etatu),

h)        ds. oświaty, kultury i sportu – symbol KO,

i)          ds. dodatków mieszkaniowych –symbol DM,

6.       Pracownicy obsługi:

a)        sprzątaczka,

b)        kierowca samochodu służbowego.

§ 7.

W urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

a)        Burmistrz - symbol B,

b)        zastępca burmistrza –symbol ZB,

c)        sekretarz – symbol SR,

d)        skarbnik –symbol SK,

e)        kierownik USC.

Bezpośrednie podporządkowanie referatów, samodzielnych stanowisk pracy-sprawowanie bezpośredniego nadzoru kierownictwa Urzędu obrazuje załącznik Nr 2 –struktura stanowisk

§ 8.

Referatami wymienionymi w §6 kierują:

1.       Referatem organizacyjnym kierownik referatu organizacyjnego – pracownik realizujący zadania i kompetencje stanowiska pracy ds. organizacji obsługi rady i komisji

2.       Referatem budownictwa i inwestycji –kierownik referatu budownictwa i inwestycji – pracownik realizujący zadania i kompetencje stanowiska ds. planowania przestrzennego i budownictwa

3.       Referatem finansowym –Skarbnik,

§ 9.

1.       Kierownicy referatów odpowiadają za wywiązywanie się referatu oraz podległych im pracowników z zadań przypisanych regulaminem organizacyjnym, decyzjami i poleceniami burmistrza lub nadzorującego pracę referatu członka kierownictwa urzędu.

2.       Kierownicy referatów zapewniają sprawne funkcjonowanie referatów poprzez planowanie i podział pracy oraz bieżący nadzór nad podporządkowanymi pracownikami, ponoszą odpowiedzialność za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw należących do właściwości referatów.

3.       Do podstawowych obowiązków kierowników referatów należy w szczególności:

a)        prawidłowe zorganizowanie pracy referatu,

b)        nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych pracowników w tym czynności kancelaryjnych,

c)        dokonywanie oceny pracy pracowników oraz występowanie z wnioskami w sprawie wyróżnienia, nagradzania, awansowania i karania,

d)        ustalenie szczegółowych zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracowników referatów oraz kontroli wewnętrznej,

f)          ustalenie obowiązującego w referacie obiegu dokumentów, obiegu informacji w urzędzie.

4.       Kierownicy referatów, pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska zajmują stanowiska na podstawie umowy o pracę.

5.       Kierownicy referatów, pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska mogą otrzymać upoważnienia do wydawania decyzji administracyjnych lub upoważnienia do określonych czynności.

ROZDZIAŁ IV

Zasady funkcjonowania i tryb pracy urzędu

§10

Urząd działa w oparciu o następujące zasady:

g)        praworządności,

h)        służebności wobec społeczności lokalnej,

i)          racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi,

j)          jednoosobowego kierownictwa,

k)        kontroli wewnętrznej.

§11

1.       Interesanci przyjmowani i obsługiwani są w godzinach pracy urzędu.

2.       Pracownicy urzędu zobowiązani są do właściwego zgodnego z prawem i zasadami współżycia społecznego załatwiania spraw obywateli, którym należy udzielić pełnej informacji o trybie załatwienia spraw oraz obowiązujących w tym temacie przepisach prawnych.

3.       Informacje, zaświadczenia, które wymagają kontaktu z innymi referatami, samodzielnymi stanowiskami pracy pracownik prowadzący daną sprawę obowiązany jest sam skompletować chyba, że taki tryb wyłączają przepisy prawa.

§12

Pracownicy urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań urzędu, działają na podstawie prawa i w jego granicach, wobec czego są zobowiązani do ścisłego jego przestrzegania.

§13

Prawa i obowiązki pracowników samorządowych określa ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.Nr 142,poz.1593 z póż.zm.).

§14

Odpowiedzialność za dyscyplinę pracy, właściwe funkcjonowanie całego urzędu ponosi burmistrz i sekretarz, a kierownicy poszczególnych referatów za podległych pracowników.

§15

1.       Gospodarowanie środkami finansowymi odbywa się w racjonalny, celowy i oszczędny sposób z uwzględnieniem szczegółowej staranności w zarządzaniu mieniem gminnym.

2.       Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

ROZDZIAŁ V

Podział zadań i kompetencji pomiędzy kierownictwo urzędu.

§16

1.       Do zadań burmistrza należy w szczególności:

1)       kierowanie bieżącymi sprawami gminy, kierowanie urzędem, w tym poprzez wydawanie  zarządzeń wewnętrznych,

2)       reprezentowanie gminy na zewnątrz, prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących gminy.

3)       przedkładanie Radzie projektów uchwał,

4)       nadzorowanie wykonywania budżetu,

5)       realizowanie polityki płacowej,

6)       wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej,

7)       podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,

8)       udzielanie pełnomocnictw procesowych,

9)       podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminy,

10)   podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji Urzędu, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz Urzędu,

11)   wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

12)   sprawowanie ogólnego nadzoru nad funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych gminy, określanie kierunków ich działania i udzielanie stosownych wskazówek  i wytycznych odnoszących się do realizacji przypisanych zadań,

13)   podejmowanie decyzji w sprawach przeciw -działań w związku ze zwalczaniem zagrożeń, klęsk żywiołowych i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych,

14)   sprawowanie funkcji szefa obrony cywilnej gminy,

15)   sprawowanie funkcji kierownika urzędu stanu cywilnego,

16)   nadzorowanie zadań gminy dotyczących:

-         porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej,

-         gminnych dróg, ulic, placów i mostów oraz organizacji ruchu drogowego,

-         zagospodarowania przestrzennego gminy i gospodarki nieruchomościami,

-         programów rozwoju gminy i jej promocji,

-         inwestycji gminnych,

-         gospodarki komunalnej w tym:( zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną, gaz, usuwania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych wysypisk, ochrony środowiska).

 §17

Do zastępcy burmistrza należy w szczególności:

1.       zastępowanie burmistrza w razie jego nieobecności lub w razie niemożności pełnienia przez niego obowiązków,

2.       nadzorowanie zadań gminy dotyczących:

1)       ochrony zdrowia,

2)       pomocy społecznej,

3)       edukacji publicznej,

4)       kultury w tym: bibliotek gminnych, Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury.

5)       współdziałanie z radą miejską oraz komisjami w zakresie swojego działania,

3.       zastępca burmistrza działa w zakresie spraw powierzonych mu przez burmistrza i ponosi przed nim odpowiedzialność. Wykonując wyznaczone mu zadania zapewnia w powierzonym zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów wynikających z zadań urzędu i kontroluje działalność referatów samodzielnych stanowisk pracy urzędu i jednostek organizacyjnych gminy realizujących te zadania.

§18

Do zadań sekretarza gminy należy w szczególności:

1.       sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji,

2.       nadzorowanie przestrzegania prawa przy załatwianiu spraw indywidualnych w postępowaniu administracyjnym,

3.       koordynowanie wykonywania zadań wynikających z aktów prawnych organów gminy,

4.       wykonywanie zadań pełnomocnika do spraw wyborów, w szczególności nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów i referendów od strony technicznej i organizacyjnej,

5.       przygotowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych dotyczących organizacji pracy urzędu i organizowania kontroli wewnętrznej,

6.       nadzorowanie załatwiania prowadzenie rejestru i dokumentacji skarg i wniosków, interpelacji i wniosków radnych,

7.       stałe uzupełnianie biblioteki urzędu w tym przede wszystkim aktualnych aktów normatywnych,

8.       przygotowywanie projektów dokumentów wynagradzania, awansowania, premiowania pracowników urzędu,

9.       współpraca  z radą – nadzór nad przygotowaniem materiałów pod obrady sesji,

10.    wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych imiennym upoważnieniem burmistrza,

11.    przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,

12.    przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w przypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania,

13.    opracowywanie projektów uchwał dotyczących statutu gminy, regulaminu organizacyjnego urzędu, statutów sołectw,

14.    prowadzenie książki kontroli urzędu,

15.    kompletowanie protokółów i wystąpień pokontrolnych kontroli zewnętrznych prowadzonych w urzędzie,

16.    bezpośrednie kierowanie pracą urzędu i w tym zakresie:

-         bieżąca kontrola wykonywania zadań urzędu,

-         nadzór nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny,

-         wnioskowanie w sprawach awansowania, nagradzania oraz udzielania kar pracownikom urzędu,

-         nadzór nad kosztami funkcjonowania urzędu,

-         opracowywanie zakresów czynności kierowników referatów i samodzielnych stanowisk pracy,

17.    współdziałanie i organizacja działań dotyczących realizacji zadań burmistrza,

18.    prowadzenie rejestru zarządzeń i pism okólnych burmistrza,

19.    sekretarz nadzoruje pracę referatu organizacyjnego.

§19

Do zadań skarbnika gminy należy w szczególności:

1.       czuwanie nad prawidłowym wykonywaniem budżetu pod względem finansowo – księgowym,

2.       pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu gminy,

3.       kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,

4.       informowanie rady oraz regionalnej izby obrachunkowej o odmowie złożenia kontrasygnaty,

5.       opracowywanie danych do projektu budżetu gminy,

6.       przekazywanie referatom urzędu i samodzielnym stanowiskom pracy oraz gminnym jednostkom organizacyjnym wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektowaniem budżetu,

7.       dokonywanie analiz budżetu i na bieżąco informowanie burmistrza o jego realizacji,

8.       opracowywanie projektów uchwał w sprawach budżetu oraz podatków i opłat lokalnych,

9.       dokonywanie kontroli finansowej urzędu i jednostek budżetowych,

10.    prowadzenie rachunkowości budżetu gminy i urzędu,

11.    organizowanie obiegu dokumentacji finansowej w urzędzie,

12.    sporządzanie okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań,

13.    nadzorowanie wykonywania obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych gminy.

14.    realizowanie zadań wynikających z ustaw w zakresie finansów i dochodów gmin, opłaty skarbowej oraz ustaw podatkowych,

15.    wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych imiennym upoważnieniem   burmistrza,

16.    kierowanie referatem finansowym.

 

Wykonywanie zadań głównego księgowego, do którego należy w szczególności:

1.       prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:

1)       zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:

-         właściwy przebieg operacji gospodarczych,

-         ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki,

-         sporządzanie analiz wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,

2)       bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości w sposób umożliwiający:

-         terminowe przekazywania rzetelnych informacji ekonomicznych,

-         ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki,  oraz terminowe i prawidłowe rozlicznie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie-prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,

2.       prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami polegającymi zwłaszcza na:

1)       wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,

2)       zapewnieniu pod względem finansowym umów zawieranych przez jednostkę,

3)       przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,

3.       analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych będących w dyspozycji jednostki,

4.       opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wykonywanych przez kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,

5.       wstępna kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu jednostki oraz  jego zmian,

6.       opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.

§ 20

Do obowiązków kierowników referatów należy:

1.        kierowanie pracą referatu, nadzór i kontrola realizacji zadań przez pracowników,

2.        udzielanie niezbędnych informacji radnym w sprawach związanych z wykonywaniem przez nich mandatu, a przynależnych w zakresie właściwości rzeczowej danego referatu oraz przygotowywanie odpowiedzi na wnioski komisji rady i interpelacje radnych,

3.       opracowywanie projektów rozwoju gminy w zakresie zadań realizowanych przez referat,

4.       opracowywanie projektów uchwał wnoszonych pod obrady rady,

5.       uczestniczenie z polecenia burmistrza w posiedzeniach rady i komisji,

6.       współpraca z innymi referatami, samodzielnymi stanowiskami pracy i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie prowadzonych spraw,

7.       realizacja zadań wynikających z zarządzeń i okólników burmistrza,

8.       wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych imiennym upoważnieniem burmistrza,

9.       realizowanie zadań gminy związanych z zamówieniami publicznymi,

10.    przygotowywanie i terminowe przekazywanie wszelkiego typu sprawozdawczości,

11.    przygotowywanie ocen, analiz, informacji na użytek kierownictwa urzędu i organów gminy,

12.    współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie przypisanych kompetencji,

13.    ustalanie szczegółowych zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracowników referatów oraz kontroli wewnętrznej.

 

ROZDZIAŁ VI

 Podstawowe zasady organizacji pracy

 § 21

1.       Referaty prowadzą sprawy i przygotowują projekty rozstrzygnięć w ramach kompetencji rady, burmistrza.

2.       Do zadań referatów należy w szczególności:

1)       zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań urzędu wynikających z przepisów      prawa, uchwał rady, decyzji i zarządzeń burmistrza, rozstrzygnięć organów nadzoru,

2)       opracowywanie projektów budżetu gminy i sprawozdań z jego wykonania w zakresie      zadań realizowanych przez referat,

3)       rozpatrywanie skarg, wniosków postulatów zgodnie z właściwością  rzeczową,

3.       Zakresy działania referatów, samodzielnych stanowisk pracy określa rozdział XI niniejszego regulaminu.

§ 22

1.       Zadania poszczególnych pracowników urzędu określane są w imiennych zakresach czynności, za wyjątkiem zadań burmistrza, zastępcy, sekretarza i skarbnika, których zakres czynności wynika z niniejszego regulaminu oraz statutu gminy.

2.       W celu wykonywania w pełni zadań urzędu, burmistrz lub sekretarz w uzgodnieniu z kierownikiem referatu mogą polecać pracownikowi realizację pilnego zadania, nie objętego zakresem czynności.

§ 23

1.       Jeżeli w przekonaniu pracownika polecenie przełożonego jest niezgodne z prawem, pracownik ten powinien przedstawić mu swoje spostrzeżenia: w razie potwierdzenia polecenia powinien je wykonać, zawiadamiając jednocześnie burmistrza o zastrzeżeniach.

2.       Pracownikowi nie wolno wykonywać poleceń, których wykonanie według jego przekonania  stanowiłoby przestępstwo lub groziłoby niepowetowanymi stratami.

3.       Sposób postępowania skarbnika w przypadku odmowy kontrasygnaty reguluje ustawa o finansach publicznych.

§ 24

1.       Czas pracy, sprawy porządkowe i dyscyplinarne pracowników urzędu określa zarządzenie wewnętrzne burmistrza w sprawie regulaminu pracy urzędu miasta i gminy w Małogoszczu.

ROZDZIAŁ VII

Zasady opracowywania i realizacji aktów prawnych.

§ 25

1.       Projektami aktów prawnych skierowanych do rozpatrzenia przez radę są projekty uchwał.

2.       Projektami aktów prawnych burmistrza, w rozumieniu regulaminu są projekty:

1)       zarządzeń,

2)       decyzji,

3)       pism okólnych.

§ 26

1.       Projekt aktu prawnego opracowuje stanowisko merytoryczne, przy współpracy z radcą prawnym.

2.       Każdy projekt aktu prawnego winien zawierać:

1)       tytuł,

2)       podstawę prawną,

3)       sentencję,

4)       klauzulę wykonalności.

3.       Do projektu aktu prawnego należy dołączyć uzasadnienie między innymi celowości i potrzebę wydania danego aktu, jego podstawę prawną, skutki dla budżetu.

4.       Projekt aktu prawnego powinien być zaopiniowany przez skarbnika, kierownika referatu, radcę prawnego.

5.       Zaopiniowany w ten sposób projekt aktu prawnego przedkłada się do akceptacji burmistrzowi, po czym przedkładany jest przewodniczącemu rady a następnie właściwym komisjom rady celem uzyskania opinii.

§ 27

1.       Uchwałę po uchwaleniu przez radę i podpisaniu przez przewodniczącego rady, wpisuje się do rejestru uchwał, który prowadzi stanowisko do spraw organizacyjnych, obsługi rady i komisji.

2.       Uchwały zawierające prawo miejscowe podlegają ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.

3.       Akty prawne burmistrza w postaci zarządzeń i pism okólnych po podpisaniu, podlegają rejestracji w rejestrze prowadzonym przez sekretarza.

ROZDZIAŁ  VIII

Zasady działalności kontrolnej

§ 28

1.       Kontrola wewnętrzna ma na celu w szczególności:

1)       badanie zgodności działania z obowiązującymi przepisami prawa,

2)       wykrywanie nieprawidłowości niegospodarności w wykonywaniu zadań,

3)       ustalenie przyczyn i skutków stwierdzających nieprawidłowości oraz osób za nie odpowiedzialnych,

4)       wskazywanie sposobów i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień.

§ 29

1.       Do przeprowadzenia kontroli upoważnieni są:

1)       komisja rewizyjna rady miejskiej we wszystkich sprawach dotyczących gminy, zleconych przez radę oraz na podstawie planu pracy,

2)       burmistrz w sprawach działalności kierowników podległych im jednostek organizacyjnych gminy,

3)       burmistrz, zastępca, sekretarz, skarbnik w sprawach funkcjonowania urzędu,

4)       kierownicy referatów stosunku do swoich pracowników,

2.       Kontrola może dotyczyć  całości spraw prowadzonych przez stanowisko pracy lub referat względnie  określonych spraw, a także jednej sprawy i może dotyczyć:

1)       sposobu prowadzenia i przechowywania akt,

2)       sprawy bieżącej z ostatniego kwartału roku bieżącego lub poprzedniego, a jeśli to konieczne z lat ubiegłych.

3.       Z kontroli sporządza się protokół, wskazując w nim nieprawidłowości jak i prawidłowości.

4.       O wynikach kontroli powiadamia się  niezwłocznie  organ lub osobę, której kontrolujący i kontrolowany podlega.

ROZDZIAŁ IX

Zasady organizacji i prowadzenia narad.

§ 30

1.       Narady zwołują i prowadzą burmistrz, zastępca, sekretarz i skarbnik.

2.       Przedmiotem narad są:

1)       informacje o zadaniach urzędu,

2)       sprawy organizacyjne,

3)       konsultacje ważniejszych projektów koncepcji,

4)       informacje o realizacji zadań.

ROZDZIAŁ X

Zasady podpisywania pism i obiegu korespondencji

§ 31.

Do podpisu burmistrza zastrzeżone są pisma:

1)       do organów administracji rządowej, samorządowej i odwoławczej,

2)       do organów sprawiedliwości,

3)       odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli,

4)       zarządzenia i pisma okólne,

5)       odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych,

6)       pisma mające ze względu na swój charakter specjalne znaczenie, a dotyczące w  szczególności:

-         zatrudniania, zwalniania, awansowania, nagradzania i karania  pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,

-         wnioski o nadanie odznaczeń,

-         podziału funduszu płac,

-         udzielanie urlopów bezpłatnych,

-         akty związane z obronnością,

-         inne indywidualnie zastrzeżone.

W okresie nieobecności  burmistrza  dokumenty określone w   § 31  podpisuje zastępca.

 § 33.

1.       Burmistrz wydaje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.

2.       Burmistrz może upoważnić innych pracowników urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.

3.       Upoważnienia wydawane są w formie pisemnej.

§ 34.

1.       Zastępca, sekretarz i skarbnik upoważnieni są do podpisywania:

1)       pism w sprawach wynikających ze sprawowanego nad referatami nadzoru,

2)       decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w ramach upoważnień wydanych imiennie przez burmistrza,

3)       pism w innych sprawach zleconych przez burmistrza.

 

2.       Kierownicy referatów podpisują:

1)       pisma związane z bieżącą działalnością referatu,

2)       decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w ramach       indywidualnego upoważnienia burmistrza,

3)       inne pisma w sprawach zleconych przez burmistrza,

4)       pozostali pracownicy urzędu podpisują pisma w ramach upoważnień zawartych w imiennych zakresach czynności.

§ 35.

Dokumenty przedstawione do podpisu członkom kierownictwa urzędu winny być uprzednio zaparafowane przez osoby odpowiedzialne za ich przygotowanie.

§36.

1.       Korespondencja obejmująca całość wpływów do urzędu, podlega zaewidencjonowaniu przez sekretariat w dzienniku wpływu.

2.       W dzienniku wpływu odnotowuje się: datę wpływu, znak pisma, nazwisko i imię nadawcy oraz określenie sprawy.

3.       Korespondencja zaewidencjonowana w sekretariacie przekazywana jest burmistrzowi, zastępcy a następnie sekretarzowi.

4.       Korespondencja przejrzana i zwrócona przez kierownictwo urzędu podlega przekazaniu, zgodnie z dyspozycjami, właściwym referatom lub pracownikom za osobistym pokwitowaniem, potwierdzającym ich odbiór.

§37.

Szczegółowe zasady postępowania z dokumentacją określa instrukcja kancelaryjna.

ROZDZIAŁ XI

Podział zadań pomiędzy referaty i samodzielne stanowiska pracy.

§38.

Do podstawowego zakresu działania poszczególnych referatów i samodzielnych stanowisk pracy należą:

1. Do zakresu referatu organizacyjnego należy:

§39.

W zakresie spraw kadrowych:

1.       prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu,, Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy  Społecznej, bibliotek, oraz dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

2.       organizowanie konkursów na stanowiska kierownicze,

3.       prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,

4.       organizowanie szkoleń pracowniczych,

5.       nadzór nad czasem pracowników samorządowych,

6.       współpraca z referatem finansowym w sprawach wynagrodzeń pracowniczych oraz etatyzacji  urzędu,

7.       przygotowanie planów urlopów oraz nadzór nad jego realizacją,

8.       zakup i zamawianie pieczęci, druków, i wydawnictw,

9.       sporządzanie analiz statystycznych z zakresu kadr,

10.    prowadzenie centralnego rejestru umów zleceń i umów o dzieło,

11.    prowadzenie teczek osobowych pracowników,

12.    organizowanie i koordynowanie praktyk uczniów i studentów oraz robót publicznych,

13.    realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia poprzez samodzielny zakład opieki zdrowotnej,

14.    prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami funduszu świadczeń socjalnych,

15.    organizacja zebrań wiejskich,

16.    organizowanie współpracy pomiędzy radą miejską, burmistrzem a radami sołeckimi i sołtysami

17.    gromadzenie dokumentacji rad sołeckich, sołtysów, nadawanie biegu uchwałom podjętym przez te organy

18.    obsługa kserokopiarki w tym:

1)       wykonywanie odbitek ksero

2)       prowadzenie rejestru przyjętych i wykonanych zleceń,

3)       prowadzenie ewidencji zakupionego toneru oraz papieru,

4)       rozliczanie zakupionego papieru na potrzeby kserokopiarki w okresach miesięcznych,

§38.

Do zadań stanowiska do spraw organizacyjnych obsługi rady i komisji należy:

1.       przygotowywanie i doręczanie radnym kompletu materiałów na sesję rady, tj. zawiadomień   o terminie, porządku obrad, projektów uchwał i niezbędnych materiałów pomocniczych,

2.       współudział w przygotowywaniu uchwał rady oraz załączników,

3.       protokołowanie sesji, sporządzanie protokółu i udostępnianie go do wglądu radnym,

4.       prowadzenie rejestru uchwał, postanowień i protokółów z sesji rady,

5.       ogłaszanie w wojewódzkim dzienniku urzędowym aktów prawa miejscowego,

6.       odbieranie od radnych pisemnych interpelacji i nadawanie im biegu, włącznie z doręczeniem odpowiedzi,

7.       na wniosek przewodniczących komisji zawiadamianie członków komisji o terminie i tematyce posiedzeń,

8.       przygotowanie strony technicznej posiedzeń komisji, rady,

9.       kierowanie projektów uchwał rady do zaopiniowania przez komisje rady,

10.    sporządzanie protokółów z posiedzeń komisji.

11.    przekazywanie burmistrzowi wniosków z posiedzeń  komisji rady,

12.    przedstawianie przewodniczącemu rady protokółów z posiedzeń komisji i nadawanie biegu wnioskom i postulatom,

13.    gromadzenie dokumentacji z działalności poszczególnych komisji,

14.    obsługa kancelaryjna działalności przewodniczącego rady,

15.    prowadzenie spraw związanych z przynależnością gminy do związków komunalnych, stowarzyszeń, fundacji – współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami administracji rządowej i innymi instytucjami na zewnątrz,

16.    terminowe przekazywanie uchwał, wyciągów i odpisów protokółów z sesji, do referatów urzędu, samodzielnych stanowisk pracy, jednostek organizacyjnych gminy,

17.    przygotowywanie materiałów stanowiących podstawę naliczania diet radnym,

18.    prowadzenie ewidencji aktów prawnych podjętych przez Radę,

19.    przekazywanie uchwał rady organom nadzoru,

§ 39.

Do zadań sekretariatu urzędu należy:

1.       prowadzenie kancelarii ogólnej,

2.       organizowanie obiegu informacji wewnętrznej w urzędzie,

3.       planowanie i organizacja zaopatrzenia urzędu w środki trwałe, materiały biurowe i środki czystości oraz prowadzenie stosownej ewidencji w tym zakresie,

4.       prenumerata dzienników i czasopism,

5.       prowadzenie archiwum zakładowego,

6.       techniczna obsługa tablic informacyjnych urzędu,

7.       dekorowanie urzędu z okazji świąt państwowych, lokalnych,

 

2. Do zadań referatu finansowego należy:

§ 40.

W zakresie spraw budżetowych:

1.       przygotowywanie projektu uchwały budżetowej

2.       wnioskowanie w sprawie zmian w uchwale budżetowej,

3.       opracowanie projektu układu wykonawczego budżetu,

4.       opracowywanie projektu planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz  innych zadań zleconych gminie,

5.       opracowywanie planu finansowego urzędu,

6.       kontrola planów finansowych jednostek budżetowych pod względem zgodności z  uchwalonym budżetem oraz kierowanie ich do zatwierdzenia przez burmistrza,

7.       opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy,

8.       przygotowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu,

9.       przygotowywanie projektów zarządzeń burmistrza w sprawie zmian dochodów i wydatków budżetu,

10.    kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych urzędzie,

11.    prowadzenie spraw funduszy celowych,

12.    współpraca z regionalną izbą obrachunkową, izbami, urzędami skarbowymi oraz zakładem Ubezpieczeń Społecznych,

§ 41.

W zakresie podatków i opłat:

1.       przygotowywanie projektów uchwał rady w sprawach opłat i podatków lokalnych,

2.       wymiar, ustalanie i pobór zobowiązań podatkowych i opłat lokalnych,

3.       prowadzenie spraw związanych z ulgami podatkowymi dotyczącymi zobowiązań podatkowych stanowiących dochód gminy,

4.       zabezpieczanie wykonania zobowiązań podatkowych,

5.       prowadzenie kontroli podatkowej,

6.       prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem tajemnicy skarbowej,

7.       wydawanie zaświadczeń w sprawach określonych w ordynacji podatkowej,

§ 42.

W zakresie spraw księgowych i kasowych:

1.       opracowywanie zarządzeń wynikających z ustawy o rachunkowości – między innymi regulaminu kontroli wewnętrznej, zakładowego planu kont, instrukcji inwentaryzacyjnej, instrukcji kasowej,

2.       prowadzenie księgowości urzędu,

3.       przyjmowanie sprawozdań finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,

4.       sporządzanie sprawozdawczości finansowej urzędu oraz zbiorczej gminy,

5.       współdziałanie w zakresie inwestycji gminnych przy sporządzaniu sprawozdawczości GUS.

6.       sporządzanie sprawozdawczości kwartalnej urzędowi skarbowemu o wynagrodzeniach,

7.       współdziałanie z organami finansowymi i bankami, opracowywanie specyfikacji do wyboru banku prowadzącego bankowa obsługę gminy,

8.       prowadzenie ewidencji wartościowej ( syntetycznej)składników mienia komunalnego gminy,

9.       prowadzenie spraw płacowych urzędu, MGOK, MOPS, bibliotek,

10.    sporządzanie deklaracji miesięcznych ZUS, US, PZU,

11.    naliczanie i obsługa księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

12.    prowadzenie obsługi kasowej urzędu,

13.    organizacja i kontrola obiegu dokumentacji finansowej.

§ 43.

W zakresie działalności pełnomocnika przeciwdziałania alkoholizmowi:

1.       prowadzenie spraw związanych z działalnością gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, a mianowicie :

1)       powołanie komisji,

2)       protokołowanie posiedzeń,

3)       realizacja wniosków,

4)       prowadzenie dokumentacji prac komisji.

2.       Opracowywanie projektów rocznych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, koordynowanie realizacji zadań przyjętych w tych programach.

3.       Współpraca z ośrodkiem pomocy społecznej i koordynowanie działań dotyczących potrzeb zaspakajania mieszkańców gminy w zakresie opieki społecznej.

4.       Współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

5.       Koordynowanie działalności świetlic socjoterapeutycznych i nadzór nad ich działalnością.

6.       Ogłaszanie i prowadzenie konkursu ofert na wykonanie poszczególnych zadań w ramach gminnego programu.

7.       Wdrażanie i propagowanie lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich kampanii edukacyjnych w zakresie profilaktyki.

8.       Przyjmowanie wniosków w sprawie leczenia odwykowego.

9.       Przygotowywanie wniosków do sądu w sprawie wszczęcia postępowania o zastosowanie obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu.

10.    Zadania pełnomocnika przeciwdziałaniu alkoholizmowi realizuje stanowisko kasy urzędu.

 

W zakresie działalności gospodarczej:

1.       Prowadzenie ewidencji podmiotów gospodarczych, dokonywanie zmian w rejestrze podmiotów gospodarczych. Ewidencjonowanie decyzji w sprawie wpisu albo wykreślenie z ewidencji.

2.       Ewidencjonowanie wydawanych i cofanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

3.       Kontrola podmiotów pod względem zgodności wydawanych zezwoleń na sprzedaż i podawanie alkoholu ze stanem faktycznym.

4.       Ewidencjonowanie zezwoleń na przedłużenie otwarcia placówek handlowych.

5.       Prowadzenie spraw dotyczących wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz spraw związanych z ustalaniem opłat za te zezwolenia w danym roku kalendarzowym.

6.       Przygotowywanie projektów uchwał dotyczących zasad obrotu napojami alkoholowymi.

7.       Zadania  z zakresu działalności gospodarczej realizuje stanowisko d)s windykacji należności,   które wykonuje również zadania wynikające z ustawy o warunkach wykonywania krajowego, drogowego przewozu osób oraz z ustawy o narkomanii.

3.Do zadań Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:

§ 44

W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:

1.       sporządzanie i rejestracja aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów,

2.       przyjmowanie oświadczeń  o wstąpieniu w związek małżeński, wyborze nazwiska, uznaniu dziecka, zmianie imion dziecka,

3.       wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,

4.       wydawanie zaświadczeń stwierdzających okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,

5.       prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego,

6.       organizowanie okolicznościowych uroczystości- jubileuszy pożycia małżeńskiego,

7.       wykonywanie innych zadań określonych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.

W zakresie powszechnego obowiązku   obrony:

1.       prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony,

1)       przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,

2)       wzywanie i egzekwowanie stawiennictwa poborowych przed komisją lekarską i komisją poborową,

3)       współudział w przeprowadzeniu poboru,

4)       przygotowywanie decyzji o konieczności sprawowania przez żołnierzy oraz osoby spełniające zastępczo obowiązek służy wojskowej bezpośredniej opieki nad członkami rodziny,

2.       prowadzenie dokumentacji akcji kurierskiej,

3.       nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych związanych z obronnością kraju,

4.       prowadzenie kancelarii tajnej urzędu oraz zadań związanych z ewidencjonowaniem spraw tajnych i zastrzeżonych,

5.       koordynowanie w skali całej gminy pozostałych spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP.

§ 45

4. Do zadań referatu budownictwa i inwestycji należy w szczególności:

W zakresie zagospodarowania przestrzennego:

1.       prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

2.       przygotowywanie projektów uchwał rady o przystąpieniu do sporządzania gminnych planów zagospodarowania przestrzennego, określanie granic obszaru objętego planem, przedmiotu i zakresu jego ustaleń,

3.       prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem planu zagospodarowania przestrzennego między innymi:

1)       ogłaszanie o przystąpieniu do opracowania planu i zawiadomienie właściwych organów,

2)       zasięganie opinii oraz uzgadnianie projektu z właściwymi organami;

3)       wykładanie projektu planu do publicznego wglądu, a także zapewnienie informacji wyłożonym projekcie i umożliwienie uzyskania, za zwrotem kosztów kopii, wyrysów i wypisów,

4)       przyjmowanie, rozpatrywanie i przedkładanie radzie protestów i zarzutów  wniesionych do projektu planu,

5)       doręczenie zainteresowanym wyciągu z uchwały rady dotyczących wyżej wymienionych spraw,

6)       przedkładanie radzie projektu  planu, przedstawianie planu wojewodzie w celu oceny zgodności z prawem do ogłoszenia w  wojewódzkim dzienniku urzędowym,

4.       wydawanie  wypisów i  wyrysów  planu zagospodarowania przestrzennego: przygotowanie  projektów uchwał rady w sprawie opłat administracyjnych za te czynności,

5.       prowadzenie aktualnego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, gromadzenie materiałów związanych z tymi planami wraz z odpowiedzialnością za przechowywanie oryginałów planów jak również uchylonych i nie obowiązujących,

6.       ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowanie terenu po uzyskaniu uzgodnień lub decyzji wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi,

7.       stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadkach określonych ustawą,

8.       prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

9.       opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego.

W zakresie budownictwa:

1.            występowanie do ministra z wnioskiem o upoważnienie na udzielenie odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych,

2.            udzielanie bądź odmawianie zgody w formie postanowienia na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych,

3.            nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora inwestorskiego, także obowiązku zapewnienia nadzoru autorskiego,

4.   nadzór i  kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w szczególności:

1)       zgodności zagospodarowania terenu z miejscowym planem zagospodarowania   przestrzennego oraz wymogami ochrony środowiska,

2)       warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w przyjętych rozwiązaniach projektowych,

3)       zgodności rozwiązań architektoniczno budowlanych z przepisami techniczno- budowlanymi, obowiązującymi polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej,

4)       właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych budownictwie,

5)       wprowadzania do obrotu i stosowania wyrobów budowlanych dopuszczonych do obrotu,

6.            wydawanie decyzji- pozwoleń na budowę,

7.            przyjmowanie zawiadomień o zamiarze rozpoczęcia budowy lub robót budowlanych,

8.            wydawanie i rejestracja dzienników budowy,

9.            prowadzenie ujednoliconej ewidencji rozpoczynania i oddawania do użytku obiektów budowlanych,

10.            przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,

11.            nakładanie obowiązku w drodze decyzji na wykonanie określonych obiektów lub robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia,

12.            przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce obiektów nie wymagających pozwolenia na rozbiórkę.

13.            nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektów nie wymagających pozwolenia,

14. nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym.

15. zatwierdzanie projektu budowlanego,

16.            stwierdzanie wygaśnięcia decyzji-pozwolenie na budowę,

17.            wydawanie decyzji- pozwoleń na rozbiórkę wymagających pozwolenia,

18.            prowadzenie rejestru decyzji- pozwoleń na budowę,

19.            przenoszenie decyzji pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby,

20.            nakładanie obowiązku wytyczenia geodezyjnego w  terenie obiektu budowlanego wymagającego zgłoszenia,

21.            rozstrzyganie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości,

22.            przyjmowanie zawiadomień o zakończeniu budowy i zamiarze przystąpienia do użytkowania,

23.            zgłaszanie sprzeciwu w drodze decyzji od zawiadomienia o przystąpieniu do użytkowania.

24.            wydawanie decyzji-pozwolenia na użytkowanie po protokólarnym stwierdzeniu na  miejscu budowy, zgodności z warunkami pozwolenia i uporządkowania terenu po budowie,

25.            wydawanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę,

26.            uchylanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę,

27.            przechowywanie dokumentacji projektowej oraz innych dokumentów pozwolenia na budowę,

28.            odmawianie zatwierdzenia projektu budowlanego i zatwierdzenia pozwolenia na budowę, jeżeli na terenie, którego dotyczy pozwolenie jest obiekt w stosunku, do którego orzeczono nakaz rozbiórki,

29.            wydawanie pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,

30.            współdziałanie z organami nadzoru budowlanego.

31.            sporządzanie meldunków i sprawozdań dla organów administracji architektoniczno-budowlanej, nadzoru budowlanego, GUS-u,

32.            wydawanie poleceń powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego dotyczących podjęcia działań w celu usunięcia zagrożeń życia ludzi lub zdrowia ludzi, związanych z budową, utrzymaniem lub rozbiórką obiektów budowlanych.

W zakresie zadań wynikających z prawa energetycznego.

1.            realizacja zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe,

2.            opracowywanie projektu założeń zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,

3.            wyłożenie  projektu założeń  do publicznego wglądu przez okres 21 dni,

4.            opracowywanie projektu założeń dla obszaru gminy lub jej części, jeśli plany przedsiębiorstw energetycznych nie zapewniają realizacji założeń,

5.            przedstawianie wojewodzie projektu planu,

6.            zawieranie umów w celu realizacji uchwalonego planu,

7.            uchwalanie planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczna i paliwa gazowe.

§ 46.

W zakresie spraw zarządu drogami:

1.            planowanie i finansowanie oraz nadzór nad realizacją zadań dotyczących utrzymania, budowy i modernizacji dróg gminnych,  placów, chodników i parkingów,

2.            przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy dotyczących zaliczania dróg do poszczególnych kategorii, opracowywanie koncepcji przebiegu dróg,

3.            zarządzanie drogami gminnymi.

4.            określanie szczególnego korzystania z dróg, tym wykorzystywanie pasów drogowych na cele niekomunikacyjne.

5.            naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego.

6.            prowadzenie ewidencji dróg gminnych, mostów i przepustów.

7.            współpraca z zarządami dróg powiatowych, wojewódzkich zakresie dotyczącym utrzymania i modernizacji dróg i chodników na odcinkach przebiegających przez gminę Małogoszcz,

8.            przygotowywanie wniosków o dotację i pożyczki preferencyjne oraz ich rozliczanie.

9.            wydawanie pozwoleń na umieszczanie reklam,

10.            naliczanie opłat za reklamy usytuowane przy drogach gminnych oraz na budynkach komunalnych,

11.            organizacja ruchu drogowego na drogach gminnych oraz prowadzenie spraw dotyczących porządku i bezpieczeństwa na drogach,

12. realizacja zadań z zakresu zaopatrzenia  w energię elektryczną poprzez planowanie  i organizację oświetlenia miejsc publicznych, dróg znajdujących się na terenie gminy,

13. kontrola i odczyty liczników oświetlenia ulicznego na terenie gminy,

14.opieka nad cmentarzami, grobami wojennymi zgodnie z zawartym porozumieniem w tym zakresie oraz opieka nad pozostałymi miejscami pamięci narodowej,

15.załatwianie spraw wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

16.wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych określonych w § 47pkt.1 do 7 w zakresie remontów, modernizacji i budowy dróg gminnych.

§ 47.

W zakresie inwestycji gminnych 

1.            prowadzenie całości spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych przez urząd a w szczególności:

1)       prowadzenie rejestru zgłoszonych zamówień publicznych,

2)       dokonywanie wyboru, trybu udzielania zamówienia publicznego,

3)       opracowywanie w uzgodnieniu z burmistrzem specyfikacji istotnych warunków   zamówienia,

4)       przygotowanie treści ogłoszenia o zamówienie,

5)       wydawanie zainteresowanym wykonawcom i dostawcom specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz prowadzenie rejestru wydanych specyfikacji,

6)       organizowanie i udział w pracy komisji przetargowej i czuwanie nad prawidłowym przebiegiem,

7)       przygotowywanie umów z wykonawcami, dostawcami wyłonionymi w toku o zamówienia publiczne.

2.            udzielanie pomocy na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie przeprowadzania przetargów.

3.            opracowywanie sprawozdań dla potrzeb organów gminy i instytucji zewnętrznych.

4.            planowanie zadań inwestycyjnych środków na ich realizację obejmujących między innymi budowę, modernizację obiektów urządzeń komunalnych oraz zakupy inwestycyjne.

5.            opracowywanie wieloletnich programów inwestycyjnych.

6.            przygotowywanie założeń do projektów budowlanych, projektów umów, uzyskanie uzgodnień, opinii i zatwierdzenia projektu do dalszej realizacji.

7.            działania przygotowawcze do rozpoczęcia budowy: zawarcie umowy, przygotowanie dokumentacji budowy, przekazanie placu budowy oraz spraw związanych z pozwoleniem wejścia na teren.

8.   kontrola przebiegu robót, odbiory robót zanikających, odbiór końcowy, skompletowanie dokumentacji odbiorczej i dokumentów związanych z użytkowaniem

9.            prowadzenie sprawozdawczości GUS w zakresie inwestycji gminnych w uzgodnieniu z  referatem finansowym.

10.            koordynacja działań z inwestorami zastępczymi, udziały w naradach, przetargach oraz kontrola finansowania robót.

5.Do zadań samodzielnych stanowisk pracy należy:

 §48. 

Do zadań stanowiska do spraw ewidencji ludności i ochrony środowiska należy w  szczególności:

1.       prowadzenie ewidencji ludności,

2.       wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,

3.       prowadzenie rejestru wyborców,

4.       realizacja zadań wynikających ze spełnienia wojskowego obowiązku meldunkowego,

5.       sporządzanie spisów wyborców ,

6.       współpraca z rządowym centrum informatycznym PESEL,

7.       przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu zgromadzeń na otwartej przestrzeni,

8.       przetwarzanie danych osobowych w zbiorze danych prowadzonych w formie kartoteki KOM i systemie informatycznym,

9.       udostępnianie danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

10.    udzielanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórki na terenie gminy lub jej części w drodze decyzji administracyjnej,

11.    udzielanie zezwoleń wyłącznie stowarzyszeniom zarejestrowanym, organizacjom posiadającym osobowość prawną, komitetom organizowanym dla przeprowadzenia zbiórki określonego celu,

13.    możliwości informowania o stanie akcji zbiórkowej a także dokonywania kontroli,

14.    przyjmowanie informacji o wynikach przeprowadzonej zbiórki i sposobie spożytkowania zebranych ofiar,

15.    koordynowanie czynności zapewniających bezpieczeństwo imprezy masowej, o której mowa w art.2 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych,

16.    wydawanie rozstrzygnięć zgodności z wymaganiami ochrony środowiska,

17.    podejmowanie działań zapewniających ochronę środowiska,

18.    opracowywanie programów zrównoważonego rozwoju ochrony środowiska,

19.    sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością,

20.    współdziałanie z innymi organami zgodnie z treścią rozporządzenia Rady Ministrów,

21.    udzielanie pomocy organizacjom społecznym w ich działalności na rzecz ochrony środowiska,

22.    obowiązkowe wprowadzanie świadczeń osobistych rzeczowych na rzecz ochrony nadzwyczajnie zagrożonego środowiska,

23.    opracowywanie projektu planów przychodów i rozchodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

24.    postanawianie o przeprowadzeniu kontroli przestrzegania przepisów,

25.    przedstawianie do zatwierdzenia Radzie projektu zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu,

26.    przyjmowanie pisemnego stanowiska kierownika kontrolowanej jednostki o odmowie podpisania protokółu z kontroli,

27.    możliwość nakazania użytkownikowi maszyny czynności zmierzających do ograniczenia jej uciążliwości,

28.    przedstawianie do publicznej wiadomości zatwierdzonych zestawień przychodów i wydatków gminnego funduszu,

29.    występowanie do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęcie odpowiednich działań, jeżeli istnieje podejrzenie co do naruszenia przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska,

30.    wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,

31.    wymierzanie kar za zniszczenie zieleni albo wycinanie drzew,

32.    możliwość wprowadzania określonych form ochrony przyrody,

33.    przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do prac geologicznych,

34.    wydawanie opinii w sprawie wydobywania kopalin na potrzeby organu koncesyjnego,

35.    uzgadnianie udzielania koncesji w formie postanowienia,

36.    uzgadnianie inicjatywy organu koncesyjnego w sprawie szczegółowych warunków wydobywania kopalin,

37.    wydawanie opinii przed zatwierdzeniem projektu prac geologicznych,

38.    uzgadnianie planu ruchu likwidowanego zakładu górniczego.

§49.

Do zadań stanowiska do spraw dowodów osobistych należy w szczególności:

1.       przyjmowanie wniosków dotyczących dokumentów stwierdzających tożsamość oraz ich wydawanie.

§50.

Do zadań stanowiska do spraw gospodarki komunalnej należy w szczególności:

1.       powierzanie wykonywania zadań z zakresu gospodarki komunalnej osobom fizycznym, osobom prawnym lub jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej w drodze umowy na zasadach ogólnych z zastosowaniem przepisów o zamówieniach publicznych,

2.       przygotowywanie projektów uchwał dotyczących:

1)       wyboru sposobu prowadzenia i form gospodarki komunalnej,

2)       wysokości cen i opłat albo o sposobie ustalania cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej oraz za korzystanie z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,

3.       aktualizacja dokumentacji do spisów rolnych oraz prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem tych spisów,

4.       wydawanie zezwoleń na uprawę maku,

5.       prowadzenie spraw związanych z ochroną roślin uprawnych przed szkodnikami, chorobami i chwastami,

6.       współdziałanie z samorządem rolniczym, prowadzenie spraw dotyczących wyborów do Izb Rolniczych,

7.       współdziałanie z administracją rządową w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,

8.       realizacja zadań związanych ze znakowaniem obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt,

9.       prowadzenie spraw dotyczących ochrony zwierząt,

10.    realizacja zadań wynikających z ustawy o lasach i ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia,

11.    wykonywanie zadań z zakresu przepisów ustawy-prawo wodne, określających zadania i kompetencje gminy, w szczególności w zakresie orzekania w sprawach naruszenia stosunków wodnych na gruncie, nadzór nad spółkami wodnymi, wykonywanie zadań o melioracjach wodnych,

12.    prowadzenie spraw przeciwpowodziowych w gminie, a w szczególności dokumentacji gminnego komitetu przeciwpowodziowego, organizowanie i prowadzenie wspólnie z innymi komórkami wewnętrznymi Urzędu ratownictwa powodziowego, a następnie szacunku strat i przekazania zebranej dokumentacji w tym przedmiocie zainteresowanym jednostkom,

13.    prowadzenie spraw związanych z klęskami żywiołowymi, w tym współpraca ze sztabami powołanymi do zwalczania klęsk żywiołowych, ewakuacja ludności, zwierząt i mienia,

14.    wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną,

15.    sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,

16.    wykonywanie zadań z ustawy o odpadach oraz o utrzymaniu porządku i czystości w gminie.

§51.

Do zadań stanowiska do spraw obrony cywilnej należy w szczególności:

1.       planowanie, kierowanie, koordynowanie i kontrola przedsięwzięć obrony cywilnej realizowanych przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne działające na terenie gminy,

2.       przygotowywanie i zapewnianie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz wczesnego ostrzegania,

3.       opracowywanie planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowywaniem tych planów przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne z terenu gminy,

4.       organizowanie i prowadzenie szkoleń komendantów formacji obrony cywilnej, a także szkoleń ludności w zakresie powszechnej samoobrony,

5.       kierowanie i koordynowanie przedsięwzięć w zakresie mobilizacji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i skażeń środowiska,

6.       planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki, a także nadzór nad zapewnieniem odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,

7.       realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie informacji niejawnych,

8.       prowadzenie postępowań sprawdzających,

9.       kontrola w zakresie przetwarzania informacji niejawnych,

10.    ustalanie kręgu osób uprawnionych do dostępu do kancelarii tajnej,

11.    prowadzenie rejestru OSP oraz  ewidencji wyposażenia,

12.    współdziałanie z Komenda Powiatową Straży Pożarnej w zakresie nadzoru nad przestrzeganiem ustawy o ochronie pożarowej,

13.    załatwianie spraw związanych z działalnością OSP na terenie gminy,

14.    prowadzenie spraw w zakresie przepisów przeciwpożarowych,

15.    koordynowanie zadań w ramach krajowego systemu ratowniczo- gaśniczego na obszarze gminy,

16.    sporządzanie okresowych analiz bezpieczeństwa i higieny pracy,

17.    przygotowywanie instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,

18.    prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczących wypadków,

19.    współdziałanie z Państwową Inspekcją Pracy.

20.    prowadzenie i dokumentowanie szkoleń pracowników Urzędu w zakresie bhp.,

21.    przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przestrzegania zasad i przepisów w tym zakresie na wszystkich stanowiskach pracy,

22.    nadzór nad przestrzeganiem bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz przepisów bhp. przez pracowników,

23.    prowadzenie rejestru badań wstępnych i okresowych pracowników,

24.    prowadzenie rejestru szkoleń w zakresie bhp./ wstępne, stanowiskowe, okresowe /,

§ 52.

Do zadań stanowiska do spraw gospodarki nieruchomościami i zarządu mieniem należy w szczególności:

1.       gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości,

2.       obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie gminy,

3.       prowadzenie ewidencji mienia gminnego,

4.       składanie informacji o stanie mienia komunalnego zgodnie z art.120 ustawy o finansach publicznych,

5.       tworzenie zasobów gruntów pod budownictwo mieszkaniowe i przemysłowe,

6.       realizowanie zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej,

7.       prowadzenie spraw podziału nieruchomości, odbiór granic nieruchomości powstałych w wyniku rozgraniczeń, wznowień i podziałów,

8.       wydawanie decyzji zatwierdzających projekt podziału nieruchomości,

9.       prowadzenie spraw scalania gruntów,

10.    współdziałanie w opracowywaniu programu wyłączeń gruntów na cele nierolnicze,

11.    wnioskowanie o zmiany w księgach wieczystych,

12.    przygotowywanie dokumentacji do przepisów notarialnych,

13.    podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży,

14.    podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń o przetargu w zakresie gospodarki mieniem gminnym,

15.    prowadzenie spraw uwłaszczenia nieruchomości na rzecz gminy,

16.    zlecanie biegłym szacunku nieruchomości,

17.    prowadzenie ewidencji użytkowników wieczystych,

18.    prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

19.    naliczanie należności z tytułu wieczystego użytkowania,

20.    prowadzenie ewidencji nazw ulic i numeracji nieruchomości,

21.    prowadzenie ewidencji umów dzierżawnych na grunty rolne i budowlane,

22.    przygotowywanie propozycji opłat z tytułu umownego i nie umownego użytkowania nieruchomości w tym dzierżaw i najmu,

23.    prowadzenie spraw związanych z komunalizacja,

24.    organizowanie i prowadzenie przetargów ustnych i ofertowych na sprzedaż i oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych, najem wolnych lokali użytkowych i wydzierżawienie gruntów,

Sprawy wynikające z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych

25.    zatwierdzanie statutu spółki oraz jego zmiany,

26.    sprawowanie nadzoru nad działalnością spółki,

27.    zatwierdzanie planu zagospodarowania i regulaminu użytkowania gruntów i urządzeń spółki oraz wprowadzanie w przedstawianych planach i w regulaminie zmian i uzupełnień uzasadnionych względami gospodarczymi,

28.    tworzenie spółki przymusowej, nadanie jej statutu oraz wyznaczanie organów spółki,

29.    wyrażanie zgody na zbycie, zamianę oraz przeznaczenie na celu publiczne lub społeczne wspólnot gruntowych lub ich części oraz zaciąganie pożyczek pieniężnych przez spółkę,

30.    zatwierdzanie aktów zbycia udziałów we wspólnocie,

31.    przygotowywanie projektów wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie oraz  wykazów obszarów gospodarstw przez nich posiadanych ·i wielkości przysługujących im udziałów,

§ 53.

Do zadań radcy prawnego należy w szczególności:

1.       opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów normatywnych, umów cywilno- prawnych,

2.       udzielanie porad prawnych i opinii oraz wyjaśnień w sprawie stosowania prawa,

3.       informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie objętym działalnością gminy,

4.       uczestnictwo w prowadzonych przez gminę rokowaniach,

5.       występowanie w charakterze pełnomocnika Burmistrza w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,

6.       opiniowanie projektów wiążących ustaleń dotyczących w szczególności:

1)       spraw indywidualnych skomplikowanych pod względem prawnym,

2)       zawieranie umowy długoterminowej lub nietypowej, albo dotyczącej rozporządzenia mieniem znacznej wartości,

3)       odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,

4)       spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,

5)       umarzania wierzytelności,

6)       sporządzanie zawiadomień do prokuratury o stwierdzeniu czynu noszącego znamiona przestępstwa.

§ 54.

Do stanowiska informatyka - administratora bezpieczeństwa informacji należy w szczególności:

1.       wprowadzanie i aktualizacja programów komputerowych funkcjonujących w Urzędzie Miasta i Gminy w Małogoszczu,

2.       stanowisko wykonuje zadania administratora bezpieczeństwa informacji wynikające z § 3 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 czerwca 1998 r. w sprawie określenia podstawowych warunków technicznych, organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy służące do przetwarzania danych osobowych /Dz. U. Nr 80,poz.521,522 wraz z późn. zm./

Administrator bezpieczeństwa informacji w Urzędzie odpowiada za:

1)       bezpieczeństwo danych osobowych w systemie informatycznym, w tym, w szczególności za przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu, w którym przetwarzane są dane osobowe oraz za podejmowanie działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń,

2)       comiesięczne dokonywanie kontroli systemów i komputerów ,zmian haseł oraz kontrola programem antywirusowym ,

Do głównych obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji należy:

1)       zapewnienia bezawaryjnego zasilania komputerów oraz innych urządzeń mających wpływ na bezpieczeństwo przetwarzania,

2)       nadzór nad naprawami, konserwacją oraz likwidacją urządzeń komputerowych, na których zapisane są dane osobowe. Dyski i inne informatyczne nośniki danych zawierające dane osobowe przeznaczone do likwidacji należy pozbyć tych danych.

3)       zarządzanie hasłami użytkowników i nadzór nad przestrzeganiem procedur /§ 11 ust.2 pkt.1 rozporządzenia/,

4)       nadzór czynności związanych ze sprawdzaniem systemu pod katem obecności wirusów komputerowych,

5)       nadzór nad wykonywaniem kopii awaryjnych, ich przechowywaniem oraz okresowym sprawdzaniem pod katem ich dalszej przydatności do odtwarzania danych w przypadku awarii systemu,

6)       nadzór nad przeglądami, konserwacjami oraz uaktualnianiu systemów służących do przetwarzania danych osobowych oraz wszystkimi czynnościami wykonywanymi na bazie danych osobowych,

7)       nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów zawierających dane osobowe generowane przez system informatyczny,

8)       nadzór nad funkcjonowaniem mechanizmów uwierzytelniania w systemie informatycznym przetwarzającym dane osobowe oraz kontrola dostępu do danych osobowych. Nadzorowanie, o którym mowa winno obejmować:

-         ustalanie identyfikatorów użytkowników ich haseł /identyfikatory użytkowników należy wpisywać do ewidencji osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych-art.39 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych/

-         dopilnowywanie, aby hasła użytkowników były zmieniane co najmniej raz na miesiąc,

-         dopilnowywanie, aby dostęp do danych osobowych przetwarzanych w systemie był możliwy wyłącznie po podaniu identyfikatora i właściwego hasła,

-         dopilnowywanie, aby hasła użytkowników były trzymane w tajemnicy/ również po upływie terminu ich ważności/,

-         dopilnowywanie, aby identyfikatory osób, które utraciły uprawnienia do przetwarzania danych osobowych zostały natychmiast wyrejestrowane, a ich hasła unieważnione.

3.       podejmowanie natychmiastowych działań zabezpieczających stan systemu informatycznego w przypadku otrzymania informacji  o naruszeniu zabezpieczeń systemu informatycznego lub informacji o zmianach w sposobie działania programu lub urządzeń wskazujących na naruszenie bezpieczeństwa//§ 11 ust.1 rozporządzenia/,

4.       analiza sytuacji, okoliczności i przyczyn, które doprowadziły do naruszeń bezpieczeństwa danych /jeśli takie nastąpiło/ i przygotowania oraz przedstawienia administratorowi danych (Burmistrzowi) odpowiednich takich zmian do instrukcji zarządzania systemem informatycznym służących do przetwarzania danych osobowych /§ 11 ust.1 rozporządzenia/.

§ 55.

Do stanowiska do spraw oświaty, kultury i sportu należy w szczególności:

1.       opracowywanie wniosków w sprawach zakładania, likwidacji lub przekształcania placówek oświatowych prowadzonych przez gminę,

2.       zapewnienie warunków do realizacji prawa dziecka sześcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego,

3.       przygotowywanie i przeprowadzanie konkursów na dyrektorów szkół, gimnazjum i przedszkoli prowadzonych przez gminę,

4.       współpraca z Kuratorem oświaty w sprawach miedzy innymi nadzoru pedagogicznego,

5.       przygotowywanie opinii do projektów organizacyjnych placówek oświatowych,

6.       sprawowanie bieżącej kontroli nad działalnością placówek oświatowych zgodnie z kompetencjami organu prowadzącego,

7.       w porozumieniu z Kuratorium Oświaty rozpatrywanie odwołań nauczycieli od ocen,

8.       organizowanie dowożenia do szkół,

9.       koordynowanie pracą szkół w zakresie edukacji ekologicznej, zdrowotnej,  rozwoju samorządności,

10.    określanie potrzeb i koordynowanie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,

11.    prowadzenie procedury w zakresie nadania nauczycielowi kontraktowemu stopnia nauczyciela mianowanego,

12.    przygotowywanie i organizowanie prac komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

13.    prowadzenie rejestru zaświadczeń wydanych przez komisję egzaminacyjną,

14.    opiniowanie przeniesienie nauczyciela do innej szkoły,

15.    opracowywanie projektów regulaminów wynagradzania nauczycieli,

16.    prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku do lat 18.

17.    przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza w zakresie oświaty,

18.    organizowanie działalności w zakresie rekreacji ruchowej oraz tworzenie warunków dla jej rozwoju,

19.    realizowanie zadań w zakresie kultury fizycznej poprzez:

1)       popularyzację walorów rekreacji ruchowej,

2)       organizowanie zajęć zawodów i imprez sportowo- rekreacyjnych,

3)       szkolenie kadry instruktorów, kierowanie ich do prowadzenia zajęć rekreacyjnych,

4)       tworzenie, utrzymywanie i udostępnianie bazy sportowo- rekreacyjnej ,

20.    sprawowanie ochrony dóbr kultury,

21.    dbałość o dobra kultury oraz podejmowanie działań ochronnych,

22.    wydawanie zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytków w nagłych przypadkach,

23.    Prowadzenie ewidencji dóbr kultury,

24.    zgłaszanie przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestru zabytków,

25.    przyjmowanie zawiadomienia o odkryciu wykopaliska lub znalezieniu przedmiotu archeologicznego,

26.    zawiadomienie wojewódzkiego inspektora zabytków o znalezisku lub odkryciu,

27.    przyjmowanie od prowadzącego roboty budowlane zawiadomienia o znalezisku,

28.    tworzenie samorządowych instytucji kultury,

29.    przygotowanie i prowadzenie dokumentacji związanej z powoływaniem dyrektorów samorządowych instytucji kultury,

30.    organizowanie bibliotek w formie instytucji kultury i nadzór nad ich działalnością.

§ 56.

Do stanowiska do spraw dodatków mieszkaniowych należy w szczególności:

1.       przygotowywanie projektów uchwał określających zasady gospodarowania zasobem mieszkaniowym,

2.       czuwanie nad przestrzeganiem ustalonych zasad nad  gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem gminy,

3.       określenie zasad współdziałania  w sprawie  zarządami lokalami tworzącymi zasób mieszkaniowy.

4.       przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalania stawek czynszu za 1 metr kwadratowy powierzchni użytkowej lokalu,

5.       określanie, jakie osoby mają pierwszeństwo uzyskać lokale mieszkalne oraz określanie stawek czynszu za te lokale,

6.       nadzór i koordynacja działań związanych z zarządzaniem zasobem mieszkaniowym gminy,

7.       przyznawanie dodatków mieszkaniowych,

8.       prowadzenie dokumentacji związanej z wydawaniem decyzji o wysokości dodatków mieszkaniowych,

9.       analiza wpływu opłat czynszu dla osoby, której przyznano dodatek mieszkaniowy,

10.    wydawanie decyzji wstrzymujących wypłatę dodatków mieszkaniowych w przypadku stwierdzenia, że osoba, której przyznano dodatek nie opłaca należnego czynszu,

11.    sporządzanie wniosków o przyznanie dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych,

12.    sporządzanie sprawozdań,

13.    reprezentowanie gminy we wspólnocie mieszkaniowej,

14.    współdziałanie w zarządzie nieruchomością wspólną.

ROZDZIAŁ  XII

Postanowienia końcowe

§ 57.

Zmiany regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Małogoszczu dokonywane są w  formie  zarządzenia Burmistrza.

§ 58.

W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy.

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta i Gminy Małogoszcz
Informację wytworzył:
Andrzej Turek
Informację wprowadził:
Bartosz Barański
Data wytworzenia:
2003-07-07
Data publikacji:
2003-07-07
Data ostatniej zmiany:
2012-12-11
 
 


Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2021-02-26 15:32:07, zmian dokonał(a): Bartosz Barański

WCAG 2.0 (Level AA)