Deklaracja śmieciowa
Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi są obowiązani złożyć do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
Poprzez właściciela nieruchomości - rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.
Obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje w przypadku nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy - za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec.
Termin składania deklaracji
Pierwszą deklarację o wysokości opłaty składa się w terminie 14 dni od dnia zamieszkania pierwszego mieszkańca na danej nieruchomości.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty
za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania
z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny, z wyjątkiem zmniejszenia wysokości zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia;
W przypadku gdy w danym miesiącu na danej nieruchomości mieszkaniec zamieszkuje przez część miesiąca, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, uiszcza się w gminie, w której dotychczas zamieszkiwał, a w nowym miejscu zamieszkania - począwszy od miesiąca następnego, po którym nastąpiła zmiana.
Wyliczenie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość
W przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe rada gminy uchwala ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie wyższą niż 10% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za rok od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
Tryb składania deklaracji
Deklarację, o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz z załącznikami, właściciel nieruchomości obowiązany jest złożyć do Burmistrza Miasta i Gminy Małogoszcz:
- w formie papierowej w Urzędzie Miasta i Gminy Małogoszcz,
- korespondencyjnie na adres: ul. Jaszowskiego 3A, 28-366 Małogoszcz,
- przesłać z wykorzystaniem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej
Dokonanie opłaty
Uiszczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi może odbywać się poprzez zapłatę w gotówce:
- w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Małogoszczu,
- na poczcie,
- w banku,
- do rąk inkasenta
lub przez obrót bezgotówkowy czyli przelewem na rachunek tutejszego Urzędu:
Nr rachunku bankowego do opłaty gospodarowanie odpadami komunalnymi: 40 8493 0004 0100 0600 0042 0063 Bank Spółdzielczy w Kielcach O/Małogoszcz.
Wpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonywać bez wezwania w podanych poniżej okresach kwartalnych:
Pliki do pobrania: