Sprzedaż lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy na rzecz ich najemców
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek
2. Kserokopia umowy najmu
Podstawa prawna:
Art.34 ust.1 pkt 3, art.37 ust.2 pkt 1,art.68 ust.1 pkt 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2023.344 t.j.).
Ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego dokonuje się na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. z 2021.1048 t.j.).
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Po otrzymaniu wniosku o wykup lokalu mieszkalnego przygotowuje się dokumenty niezbędne do sprzedaży tj. wycena lokalu sporządzona przez rzeczoznawcę majątkowego, zaświadczenie, że przeznaczony do sprzedaży lokal jest samodzielnym lokalem mieszkalnym, przygotowuje się protokół z rokowań, który stanowi podstawę do zawarcia umowy notarialnej.
Termin załatwienia wniosku ok.3 miesiące.
Miejsce załatwienia sprawy:
Pokój Nr 24, I piętro, (tel./041/ 38 60 118
Opłaty:
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej.
Nabywca ponosi koszty aktu notarialnego oraz cenę nabycia lokalu.
Stosuje się dwie formy zapłaty ceny sprzedaży: jednorazową i ratalną.
Przy sprzedaży jednorazowej udziela się bonifikaty w wysokości 95 % od ceny lokalu.
Przy sprzedaży lokalu za ustaloną zgodnie z art. 67 ust. 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami zapłata może być na wniosek nabywcy rozłożona na:
- pięć rat rocznych płatnych z góry do dnia 31 marca każdego roku z oprocentowaniem w skali rocznej 10 %, przy czym pierwsza rata wynosić będzie 20 % ceny sprzedaży,
- dziesięć rat rocznych płatnych z góry do dnia 31 marca każdego roku z oprocentowaniem w skali rocznej 10 %, przy czym pierwsza rata wynosić będzie 40 % ceny sprzedaży.