REGULAMIN KOMITETU RODZICIELSKIEGO
PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO
W MAŁOGOSZCZU
Regulamin Komitetu Rodzicielskiego sporządzony na podstawieart.53 ustawy z dnia7 września 1991 r.o systemie oświaty oraz Statutu Przedszkola Publicznego w Małogoszczu.
I. CELE I ZADANIA KOMITETU RODZICIELSKIEGO
1.
Komitet Rodzicielski jest organizacją wewnątrzprzedszkolną mającą na celu:
a/ zapewnienie współpracy rodziców z przedszkolem w doskonaleniu organizacji
przedszkola oraz pracy wychowawczo- dydaktyczno-opiekuńczej w przedszkolu
i środowisku,
b/ prezentowanie wobec nauczycieli, władz przedszkolnych opinii rodziców we
wszystkich istotnych sprawach przedszkola,
c/ współdziałanie z dyrekorem przedszkola, radą pedagogiczną w zaznajamianiu
ogółu rodziców dzieci zorganizacją pracy wychowawczo - dydaktyczneji i opiekuńczej
oraz wynikającymi z nich zadaniami dla przedszkola i rodziców,
d/ upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o wychowaniu,
e/ pozyskiwanie rodziców do czynnego udziału w realizacji programu wychowania,
nauczania i opieki oraz udzielanie pomocy materialnej dla przeszkola w tym zakresie.
2.
II. PODSTAWOWE ZADANIA KOMITETU RODZICIELSKIEGO
1. Organizowanie rodzicówdo realizacji programu pracy rodziców,
2. Dokonywanie analizy potrzeb przedszkola,
3. Pomoc dyrektorowi przedszkola, radzie pedagogicznej w opracowaniu programu
rozwoju przedszkola, iei bazy i wyposażenia.
4. Organizowanie prac społeczno - użytecznych rodziców na rzecz przedszkola,
5. Uczestniczenie w planowaniu wydatków przedszkola oraz podejmowanie prac
służących zwiększaniu funduszy przedszkola.
III. STRUKTURA I SKŁAD KOMITETU RODZICIELSKIEGO ORAZ SPOSÓB
JEGO POWOŁYWANIA.
1. Wyboru przedstawicieli do komitetu rodzicielskiego dokonuje się na zebraniu ogólnym z rodzicami zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, w obecności co najmniej 1/2 uprawnionych do głosowania.
2. Kadencja komitetu rodzicielskiego trwa 3 lata,
3. W skład komitetu rodzicielskiego wchodzi: przewodniczący , zastępca przewodniczącego, skarbnik i członkowie oraz sekretarz.
4. Działalność komitetu rodzicielskiego kontroluje komisja rewizyjna w liczbie 5 osób powołana przez ogólne zebranie rodziców,
5. Komitet rodzicielski może powoływać komisje do wykonania zadań dorażnych po uzgodnieniu z dyrektorem przedszkola,
6. W posiedzeniach komitetu rodzicielskiego bierze udziałdyrektor przedszkola lub wyznaczony przez niego członek rady pedagogicznej,
7. Komitet rodzicielski wyraża swoje stanowisko w formie uchwał,
8. W sprawach spornych komitet rodzicielski i dyrektor mogą odwołać się do organu bezpośrednio nadzorującego przedszkole,
9. Jeżeli uchwała komitetu rodzicielskiego jest sprzeczna z prawem, dyrektor przedszkola zawiesza jej wykonanie i w terminie 7 dni uzgadnia z komitetem rodzicielskim sposób postępowania w tej sprawie będącej przedmiotem sprawy,
10. Członkowie komitetu rodzicielskiego z grup programowo wyższych, których dzieci opuściły przedszkole w środku kadencji zostają zastąpieni przez członków grup nowo zorganizowanych.
IV. ORGANIZACJA PRACY I ZADANIA OGNIW KOMITETU RODZICIELSKIEGO.
4.
1. Zadaniem przewodniczącego i zastępcy przewodniczącego komitetu rodzicielskiego jest kierowanie całokształtem prac komitetu, a w szczególności:
a/ opracowanie projektu planu działalności wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z planu rocznego przedszkola i przedstawienie go do zatwierdzenia komitetowi rodzicielskiemu,
b/ współdziałanie z wszystkimi członkami komitetu rodzicielskiego i włączenie ich do realizacji swojego planu pracy,
c/ zwoływanie i prowadzenie zebrań komitetu rodzicielskiego,
d/ określanie zadań dla komisji dorażnych,
e/ kierowanie działalnością finansowo-gospodarczą komitetu
f/ przekazywanie opinii i postulatów komitetu rodzicielskiego wobec dyrektora placówki i rady pedagogicznej,
g/ reprezentowanie komitetu na zewnątrz.
2. Zadaniem sekretarza jest zapewnienie właściwej organizacji pracy komitetu rodzicielskiego, a w szczególności:
a/ opracowanie harmonogramu prac i zebrań komitetu rodzicielskiego oraz kierowanie jego realizacją,
b/ nadzorowanie terminowości prac komisji komitetu,
c/ prowadzenie korespondencji i dokumentacji komitetu rodzicielskiego oraz zapewnienie prawidłowego jej przechowywania.
3. Zadaniami skarbnika jest:
a/ prowadzenie całokształtu działalności finansowo-gospodarczej ,
b/ wypełnianie obowiązków dotyczących prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości komitetu rodzicielskiego
c/ prowadzenie planu finansowego / dochody-wydatki/,
d/ prowadzenie księgi dochodów i wydatków.
4. Zadaniem komisji rewizyjnej jest czuwanie nad zgodnością poszczególnych ogniw komitetu rodzicielskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami a w szczególności:
a/ dokonywanie raz w roku kontroli działalności poszczególnych ogniw z punktu widzenia zgodności z przepisami niniejszego regulaminu i uchwałami komitetu rodzicielskiego,
b/ dokonywanie raz w roku kontroli działalności finanowo-gospodarczejw zakresie zgodności prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości komitetu rodzicielskiego;
c/ składanie komitetowi rodzicielskiemu sprawozdań zw swych prac.
V ZASADY DZIAŁALNOSCI FINANSOWO GOSPODARCZEJ KOMITETU RODZICIELSKIEGO
5.
1. Fundusze komitetu rodzicielskiego pochodzą z dobrowolnych składek rodziców oraz dochodów osiąganych przez komitet rodzicielski,
2.Wysokość składki rocznej na rzecz komitetu rodzicielskiego ustala się większością głosów na ogólnym zebraniu rodziców.
3. Rodzice wpłacają składkę w dwóch ratach do końca stycznia
VI POSTANOWIENIA KOŃCOWE
6.
1. Uchwały komitetu rodzicielskiego zapadają zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, przy obecności przynajmniej połowy uprawnionych.
2. Uchwały są odnotowane i ponumerowane w zeszycie uchwał.
3 Zebrania komitetu rodzicielskiego są protokołowane.
4. Księga protokółów komitetu rodzicielskiego jest zasznurowana, opieczętowana i podpisana przez dyrektora, zaopatrzona w klauzulę: " księga zawiera stron.... i obejmuje okres pracy od dnia.... do dnia.