Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 t.j.z późn. zm.) w związku z art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 t.j. z późn. zm.) Rada Miejska uchwala co następuje:
zgodnie z załącznikiem Nr 1 /dochody wg źródeł i działów klasyfikacji budżetowej/
z tego:
a) wydatki bieżące kwota - 16.666.740,-zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń kwota – 10.186.161,-zł
- dotacje kwota - 527.000,-zł
- wydatki na obsługę długu jednostki kwota - 156.874,-zł
b) wydatki majątkowe kwota - 3.868.757,-zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 /wydatki w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej/
1. Różnica między planowanymi dochodami i wydatkami, o których mowa w § 1 i § 2 stanowi deficyt budżetu w kwocie 1.684.387,-zł.
2. Źródłem pokrycia deficytu budżetu są przychody w kwocie 1.684.387,-zł pochodzące z przychodów pochodzących z kredytów zaciąganych w bankach krajowych i pożyczek.
3. Łączne przychody budżetu w kwocie 1.984.387,-zł oraz rozchody budżetu w kwocie 300.000,-zł sklasyfikowane według paragrafów określających ich rodzaj, zestawione są w załączniku Nr 3.
Ustala się limity wydatków inwestycyjnych na okres roku budżetowego /zgodnie z załącznikiem Nr 4/.
Ustala się plan przychodów zakładów budżetowych w łącznej kwocie 2.117.594,-zł,w tym dotacje z budżetu 130.000,-zł oraz wydatków zakładów budżetowych w kwocie 2.117.594,-zł /zgodnie z załącznikiem Nr 5/.
Ustala się plan przychodów funduszy celowych w łącznej kwocie 270.000,-zł oraz wydatków w kwocie 310.000,-zł /zgodnie z załącznikiem Nr 6/.
Ustala się zakres i kwoty dotacji przedmiotowych dla zakładów budżetowych /zgodnie
z załącznikiem Nr 5/.
Ustala się wysokość dotacji dla innych podmiotów /zgodnie z załącznikiem Nr 7/.
Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami
- dochody w kwocie 717.300,-zł
- wydatki w kwocie 717.300,-zł
/zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 2/.
Ustala się dochody w kwocie 2.000,-zł i wydatki w kwocie 2.000,-zł na zadania realizowane na podstawie umów lub porozumień z organami administracji rządowej /zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 2/.
Ustala się:
- rezerwę ogólną w kwocie 10.000,-zł /zgodnie z załącznikiem Nr 2/.
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na kwotę 110.000,-zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 115.084,-zł /zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 2/.
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do spłat zobowiązań w kwocie 300.000,-zł w celu realizacji planowanych kwot rozchodów budżetu i do zaciągania długu w kwocie 1.784.387,-zł w celu realizacji planowanych kwot przychodów budżetu /zgodnie z załącznikiem Nr 3/.
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do zaciągnięcia pożyczek, kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do kwoty 1.784.387,-zł.
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej z wyłączeniem zwiększania wynagrodzeń i zmian w wieloletnich programach inwestycyjnych.
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu j.s.t.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2004 roku.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Henryk Nowakowski
Pliki do pobrania: