Na podstawie art. 18 ust.2 pkt.8, art.40 ust.1art. 41 ust.1 i art.. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 – t.j. z późn. zm./, art. 10 ust.1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych1/Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 – t. j. z późn. zm. /art.4 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych /Dz. U. Nr 62, poz.718, z późn. zm./, obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 8 października 2004 r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2005 r. /MP Nr 43, poz.753/, obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 26 października 2004 r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych / MP Nr 46, poz. 794 / Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1.
Określa się wysokość rocznych stawek podatku od środków transportowych:
1. Od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
Lp. |
Dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Stawka podatku (w złotych) | ||
Wyprodukowane przed 1990 r. |
Wyprodukowane w 1990 r. i po 1990 r. |
Dla pojazdów posiadających katalizatory | ||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
a)od 3,5 do 5,5 włącznie b) powyżej 5,5 do 9 włącznie c) powyżej 9 i poniżej12 |
575,00 693,00
808,00 |
525,00 651,00
735,00 |
504,00 577,00
693,00 |
|
„¹ Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:
1)dyrektywy 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992 r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi /Dz.Urz. WE L 368 z 17.12.1992/,
2)dyrektywy 1999/62/WE z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe /Dz. Urz. WE L 187 z 20.07.1999/Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie – z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej - dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – wydanie specjalne.”.
2.Od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita( w tonach ) |
Stawka podatku ( w złotych ) | ||
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
1 |
2 |
3 |
4 |
DWIE OSIE | |||
12 13 14 15 |
13 14 15 |
976,00 997,00 1 018,00 1 050,00 |
1 155,00 1 207,00 1 260,00 1 315,00 |
TRZY OSIE | |||
12 17 19 21 23 25 |
17 19 21 23 25 |
950,00 1 000,00 1 050,00 1 260,00 1 365,00 1 680,00 |
1 102,00 1 155,00 1 365,00 1 575,00 1 657,00 1 890,00 |
CZTERY OSIE I WIĘCEJ | |||
12 25 27 29 31 |
25 27 29 31 |
1 260,00 1 470,00 1 785,00 1 995,00 2 100,00 |
1 491,00 1 680,00 1 890,00 2 452,80 2 452,80 |
3. Od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton:
Lp. |
Dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Stawka podatku (w złotych) | ||
Wyprodukowane przed 1990 r. |
Wyprodukowane w 1990 r. i po 1990 r. |
Dla pojazdów posiadających katalizatory | ||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
od 3,5 i poniżej 12 |
1 102,00 |
1 050,00 |
997,00 |
4. Od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach) |
Stawka podatku (w złotych) | ||
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
DWIE OSIE | |||
12 18 25 31 |
18 25 31 |
945,00 1 365,00 1 680,00 1 785,00 |
1 113,00 1 575,00 1 785,00 1 937,76 |
TRZY OSIE | |||
12 40 |
40 |
1 785,00 2 205,00 |
1 889,00 2 548,65 |
CZTERY OSIE I WIĘCEJ | |||
12 40 |
40 |
1 785,00 2 205,00 |
1 889,00 2 400,00 |
5. Od przyczepy i naczepy która łącznie z pojazdem silnikowym posiada dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
Lp. |
Dopuszczalna masa całkowita (w tonach) |
Stawka podatku (w złotych) | ||
Wyprodukowane przed 1990 r. |
Wyprodukowane w 1990 r. i po 1990 r. |
Dla pojazdów posiadających katalizatory | ||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
Od 7 i poniżej 12 |
546,00 |
525,00 |
472,00 |
6.Od przyczepy i naczepy, która łącznie z pojazdem silnikowym posiada dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: naczepa/przyczepa + pojazd silnikowy (w tonach) |
Stawka podatku (w złotych) | ||
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
1 |
2 |
3 |
4 |
JEDNA OŚ | |||
12 18 25 |
18 25 |
577,00 630,00 1 050,00 |
840,00 903,00 1 260,00 |
DWIE OSIE | |||
12 28 33 38 |
28 33 38 |
1 050,00 1 102,00 1 260,00 1 575,00 |
1 155,00 1 260,00 1 365,00 1 785,00 |
TRZY OSIE I WIĘCEJ | |||
12 38 |
38 |
1 155,00 1 260,00 |
1 260,00 1 365,00 |
7. Od autobusu w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
Liczba miejsc do siedzenia |
Stawka podatku (w złotych) | ||
Wyprodukowane przed 1990 r. |
Wyprodukowane w 1990 r. i po 1990 r. |
Dla pojazdów posiadających katalizatory | |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) do 15 miejsc włącznie 2) od 16 3) równa lub wyższa niż 30 |
756,00
1 039,00
1 365,00 |
693,00
976,00
1 260,00 |
630,00
924,00
1 155,00 |
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 3
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2005 r.